Rynek piwa się załamał. Odbiło się to na wynikach znanego producenta.
Grupa Żywiec, podobnie jak inne duże firmy w branży piwowarskiej, nie ma w tym roku łatwego życia. Tylko w pierwszym półroczu sprzedaż piwa w Polsce spadła o ponad 10 proc. Nic dziwnego, że po trzech kwartałach skonsolidowana sprzedaż grupy spadła z 2,97 do 2,89 mld zł, a zysk netto z 383 do 288 mln zł. W trzecim kwartale nie było jednak najgorzej. Sprzedaż i zysk Żywca spadły tylko nieznacznie. Przychody skurczyły się z 1,125 do 1,106 mld zł, a zysk netto z 174 do 158 mln zł, co może świadczyć o tym, że sytuacja na rynku piwa się poprawia lub też, że spółka przystosowała się do trudnych warunków.
Przypomnijmy, że z powodu załamania rynku także Kompania Piwowarska została zmuszona do zaciśnięcia pasa. Firma zdecydowała o zamknięciu browaru w Kielcach.
Eksperci uważają, że hossa w branży już nigdy nie wróci, bo polski rynek piwa osiągnął stan bliski nasycenia z konsumpcją sięgającą 95 litrów na osobę rocznie. To więcej niż wynosi średni poziom w UE (92 l).