Żywiec wprowada piwo w plastiku

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 2009-06-12 08:14

Żywiec znalazł patent na wzrost sprzedaży w czasach kryzysu. Piwo w plastikowych butelkach.

Po wielu latach wzrostów sprzedaży na rynku piwa w Polsce przyszło ostre hamowanie. Firmy głowią się nad możliwymi sposobami ożywienia sprzedaży, zwłaszcza że zaczyna się właśnie sezon letni, który jest dla branży okresem żniw. W bojowym nastroju rozpoczyna go Grupa Żywiec, która przygotowała tajną broń w postaci półtoralitrowej megabutelki z plastiku. W takich opakowaniach będzie sprzedawać piwo pod marką Warka. Do tej pory nikt takiej sztuki w Polsce jeszcze z markowym piwem nie próbował.


- Kto dziś kupuje wodę albo napoje gazowane w szklanych butelkach? Prawie nikt. Konsumenci coraz bardziej cenią sobie wygodę. To właśnie z tego powodu najpopularniejszym opakowaniem piwa na polskim rynku jest puszka. Teraz dzięki wprowadzamy opakowanie jeszcze wygodniejsze. Jest nim plastikowa megabutelka, która mieści półtora litra piwa Warka. Jej cena jest o około 50 groszy niższa niż cena trzech kupionych oddzielnie puszek– mówi Maciej Szaroleta, kierownik marki Warka w Grupie Żywiec.

Podkreśla, że główną przewagą tego produktu nie ma być jednak cena, lecz wygoda użycia. 

- Uważamy, że tylko znana marka gwarantuje sukces takiego przedsięwzięcia. Wierzymy, że konsumenci dobrze przyjmą Warkę w nowym opakowaniu, zwłaszcza że piwo w plastikowych butelkach odniosło już sukces w wielu krajach Europy – dodaje Maciej Szaroleta.

Grupa Żywiec podaje, że na europejskim rynku w ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż piwa w plastikowych butelkach wzrosła z 10 do ponad 70 mln hektolitrów, podczas gdy sprzedaż piwa w innych opakowaniach wzrosła tylko nieznacznie.

Więcej znajdziesz w piątkowym "Pulsie Biznesu"