1200 rowerów elektrycznych przyjechało do Gdańska

opublikowano: 17-02-2019, 22:00

Testy systemu roweru metropolitalnego Mevo, który połączy 14 pomorskich gmin, trwają — informuje samorząd Gdańska. Operator, NB Tricity, ma jednak duże opóźnienie.

Mevo — jeden z największych w Europie systemów bikesharingu w całości składający się z rowerów elektrycznych — ma ruszyć 1 marca. Do Gdańska dotarło już ponad 1200 rowerów — informuje stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, które w imieniu samorządów prowadzi projekt, oraz gdański urząd miasta.

— We wtorek wykonawca projektu, NB Tricity z grupy Nextbike’a, zgłosił gotowość do uruchomienia pierwszego etapu systemu roweru publicznego Mevo. Oznacza to formalne rozpoczęcie odbiorów. Po ich zakończeniu ze skutkiem pozytywnym zostanie uruchomiony największy w Europie system roweru publicznego, w całości składający się z rowerów elektrycznych — komentuje Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike’a Polska, największego operatora rowerów miejskich w Polsce.

W ramach kontraktu NB Tricity ma dostarczyć całą flotę rowerową i rozwiązania technologiczne, a następnie obsługiwać system. Planowany wcześniej rozruch testowy systemu Mevo zakończył się jednak brakiem odbioru przez zamawiającego, co spowodowało opóźnienia w realizacji.

— Niezgodne z przedmiotem zamówienia są: aplikacja, system naliczania opłat, sposób działania GPS-u i system nadzoru, co nie pozwala na odbiór wartego ponad 40 milionów zł systemu roweru metropolitalnego — informowało stowarzyszenie.

Kolejne testy trwają. Jeśli samorząd zaakceptuje nowe rozwiązania, system ruszy już wkrótce — wynika z informacji prasowej urzędu miasta.

— Skrupulatnie testujemy ze specjalistami wszystkie funkcjonalności systemu. Będzie działał przez 6,5 roku, więc chcemy być pewni, że spełni oczekiwania użytkowników — mówi Michał Glaser, dyrektor biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Niezależnie od opóźnień we wdrażaniu pierwszego etapu zamówienia trwają przygotowania do wdrożenia drugiego. System roweru metropolitalnego Mevo połączy aż 14 gmin, w tym Gdańsk, Gdynię i Sopot. Docelowo ma udostępniać mieszkańcom i turystom 4080 rowerów — wszystkie wspomagane napędem elektrycznym. Będzie to system 4. generacji, czyli niewymagający obsługi stacji dokujących. Dzięki wbudowanemu w rowery GPS-owi użytkownicy będą mogli sprawdzić lokalizację roweru poprzez aplikację na smartfonie, a po zakończonej jeździe zostawić pojazd w dowolnym miejscu (za dodatkową opłatą).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu