ABiEA i GDDP raczej będą oddzielnie

Katzrzyna Jaźwińska
12-01-1999, 00:00

ABiEA i GDDP raczej będą oddzielnie

TO NIEMOŻLIWE: Według sejmowej komisji kierowanej przez Mirosława Stycznia, w obecnej sytuacji nie jest możliwa realizacja rządowego programu budowy 2600 km autostrad w Polsce do 2015 r. fot. B. Skrzyński

Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej jeszcze nie podjęło decyzji, czy połączy Agencję Budowy i Eksploatacji Autostrad z Generalną Dyrekcją Dróg Państwowych.

Sejmowa Komisja Transportu i Łączności otwarcie krytykuje pracę ABiEA.

— Już w czerwcu ubiegłego roku było wiadomo, że trzeba będzie znowelizować ustawę o autostradach płatnych, a agencja dotychczas nie przedstawiła harmonogramu zmian. Funkcjonowanie ABiEA jest zbiorem chaotycznych działań. W najbardziej potrzebnych miejscach do tej pory nie wykupiono gruntów. Po reformie administracyjnej GDDP ma mniej obowiązków, więc nie ma potrzeby, by utrzymywać dwie odrębne instytucje o prawie identycznym profilu działania — mówi Mirosław Styczeń, wiceprzewodniczący Komisji Sejmowej Transportu i Łączności.

Kolejnym błędem ABiEA jest wg posłów brak przetargu na inne odcinki autostrad, na których można by rozpocząć budowę bez konieczności zmiany ustawy.

— Na odcinkach Piotrków Trybunalski — Częstochowa czy Częstochowa — Katowice jest wystarczająco duży ruch, by rozpocząć budowę finansowaną dzięki kredytom, w systemie BOT bez zmiany ustawy — dodaje Mirosław Styczeń.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katzrzyna Jaźwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / ABiEA i GDDP raczej będą oddzielnie