Action zapowiada poprawę wyników II półrocza

Polska Agencja Prasowa SA
27-06-2006, 13:04

Dystrybutor sprzętu komputerowego firma Action w II połowie roku obrotowego 2005/2006 będzie miał wyniki lepsze niż od uzyskanych w I połowie roku obrachunkowego, poinformował dziennikarzy we wtorek Andrzej Biały, dyrektor finansowy Action SA. Firma we wtorek opublikowała swój prospekt emisyjny, a w lipcu planuje debiut na GPW.

Dystrybutor sprzętu komputerowego firma Action w II połowie roku obrotowego 2005/2006 będzie miał wyniki lepsze niż od uzyskanych w I połowie roku obrachunkowego, poinformował dziennikarzy we wtorek Andrzej Biały, dyrektor finansowy Action SA. Firma we wtorek opublikowała swój prospekt emisyjny, a w lipcu planuje debiut na GPW.

„Niebawem opublikujemy prognozy wyników. Jedyne co mogę zdradzić to, że drugie półrocze będzie lepsze od pierwszego” – powiedział Biały.

Rok obrotowy Action SA rozpoczyna się 1 sierpnia i kończy 31 lipca roku kalendarzowego. W I półroczu roku obrotowego 2005/06 Action miał 11,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy 830,23 mln zł przychodów.

Action we wtorek opublikowała prospekt emisyjny. Spółka chce pozyskać z publicznej oferty 4,5 mln nowych akcji serii B od 70 do 90 mln zł. Zapisy na akcje Action potrwają od 6 do 7 lipca.

Oferta publiczna spółki podzielona jest na dwie transze. Transza inwestorów instytucjonalnych liczy 3,6 mln akcji, a transza inwestorów indywidualnych 900 tys. akcji. Po ofercie w rękach nowych inwestorów może znaleźć się 27,4% akcji.

Action podał również, że maksymalna cena w ofercie została ustalona na 20 zł. Proces budowy księgi popytu zostanie przeprowadzony w dniach 4-5 lipca. Również 5 lipca zostanie opublikowana cena emisyjna. Zapisy inwestorów w obu transzach odbędą się 6-7 lipca.

„Na giełdzie spółka zadebiutuje w połowie lipca” - powiedziała Katarzyna Iwaniuk-Michalczuk, zastępca dyrektora BDM PKO BP oferującego akcje Action SA.

Ze środków pozyskanych z emisji 26-33 mln zł trafi na zasilenie kapitału obrotowego (poszerzenie asortymentu oraz umocnienie pozycji na krajowym rynku dostaw w przetargach publicznych). Taka sama kwota ma trafić na inwestycje na rynku ukraińskim, gdzie Action planuje rozwój sieci sklepów detalicznych i umocnienie pozycji na rynku hurtowym. Firma chce otwierać w dużych miastach zachodniej i centralnej Ukrainy 2-3 supermarkety rocznie.

Prezes spółki Piotr Bieliński powiedział we wtorek, że docelowo na Ukrainie może powstać 20-30 takich supermarketów.

Od 12-16 mln zł trafi natomiast na rozbudowę zdolności logistycznych, miedzy innymi magazynu pod Warszawą, a od 6-8 mln na uruchomienie internetowej galerii handlowej A.PL., której uruchomenie planowane jest na IV kwartał 2006 roku.

Celem strategiczny Action jest zajęcie w ciągu najbliższych dwóch lat pozycji lidera na rynku dystrybutorów IT. Obecnie firma szacuje, że zajmuje na tym rynku drugie miejsce i ma w nim 16 % udziału. Mimo, że nie zakładają tego cele emisji, spółka nie wyklucza też przejęć innych dystrybutorów.

„Będziemy na ten temat rozmawiać. Myślę, że są w naszej branży firmy do przejęcia” – powiedział Bieliński. (ISB)esc/dag

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Action zapowiada poprawę wyników II półrocza