„Agros stawia na Belvedere”

Kozerska Anna
opublikowano: 1999-12-23 00:00

DO REDAKCJI

„Agros stawia na Belvedere”

W „Pulsie Biznesu” z 16 grudnia 1999 ukazał się tekst redaktor Katarzyny Jaźwińskiej „Agros stawia na Belvedere”. Tekst ten zawiera liczne błędy rzeczowe i informacje nieścisłe, wymagające sprostowania:

1. Nie jest prawdziwa informacja, że warszawski holding (Agros) twierdził, iż jest wyłącznym właścicielem wódczanej marki Jan III Sobieski. Agros zarejestrował markę Sobieski Polish Vodka, której nie produkuje i której nie ma w sprzedaży.

2. Z wyżej opisanych powodów nie jest prawdziwa informacja, że Agros udzielił licencji na używanie marki Jan III Sobieski francuskiej spółce Belvedere SA.

3. Nie jest prawdą, że łódzki sąd wydał wyrok dotyczący opisanej jako „francuska spółka” firmy Belvedere. Wyrok dotyczył polskiej spółki Belvedere Dystrybucja, która jest odrębną firmą i jej odróżnienie od francuskiej spółki Belvedere SA jest bardzo istotne dla zrozumienia wyroku.

4. Nie jest prawdziwa informacja, że „Polmos z Sieradza i stołeczny Koneser wytwarzają wódkę Jan III Sobieski na licencji Belvedere”, gdyż firma taka nie ma zarejestrowanych praw do znaku towarowego Jan III Sobieski i, co oczywiste, nie ma prawa nimi dysponować. Wynika to jasno z opisanego także w „Pulsie Biznesu” wyroku Sądu Rejonowego w Łodzi.

5. Nie jest prawdziwa informacja, że znak Sobieski Polish Vodka jest związany ze znakiem graficznym „budynek Belvederu w tle napisu”. Opisana marka i znany znak graficzny związane są z różnymi produktami i nie mają ze sobą nic wspólnego.

6. Nie jest prawdą, że „w Polsce Belvedere odsprzedało markę (Sobieski Polish Vodka) firmie Agros”. Nawet z lektury kolejnych zdań tekstu wynika, że Agros był właścicielem znaku Sobieski Polish Vodka od 1992 roku. W tym okresie Belvedere SA jeszcze nie istniała.

Z poważaniem

Anna Kozerska dyrektor ds. korporacyjnych British American Tobacco Polska

Odpowiedź autorki w następnym wydaniu „Pulsu Biznesu”.