Akcje Danone mocno w górę po świetnych wynikach kwartalnych

ON, Bloomberg
opublikowano: 2025-07-30 13:21

Akcje Danone zanotowały największy wzrost od trzech lat po tym, jak sprzedaż firmy przewyższyła oczekiwania analityków. Francuski koncern spożywczy odnotował wyższe wolumeny sprzedaży w większości swoich kategorii, w tym w segmencie produktów wysokobiałkowych – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W drugim kwartale przychody Danone wzrosły o 4,1 proc. w zestawieniu rok do roku, przewyższając prognozowane 3,8 proc. Producent jogurtów Activia nieprzerwanie przekracza prognozy dotyczące sprzedaży od początku 2021 roku.

Akcje Danone wzrosły najmocniej od kwietnia 2022 roku

Akcje spółki w Paryżu zwyżkowały już nawet o 8,5 proc. w trakcie środowej sesji, co jest największym jednodniowym skokiem od kwietnia 2022 roku.

Wyniki kwartalne Danone postrzegane są jako potwierdzenie skuteczności działań naprawczych wdrażanych przez prezesa Antoine’a de Saint-Affrique, który objął stery firmy w 2021 roku po dekadzie stagnacji pod kierownictwem Emmanuela Fabera. Wówczas Danone zapowiedziało restrukturyzację około 10 proc. swojego portfela poprzez przejęcia i sprzedaż nierentownych marek.

Według wiceprezesa Juergena Essera przychody firmy są obecnie „dobrze zbilansowane między jogurtami wysokobiałkowymi – które stanowią dużą część sprzedaży – a segmentem żywienia specjalistycznego, który rośnie wyjątkowo szybko”. W ostatnich miesiącach Danone przyspieszyło rozwój poprzez zakupy nowych spółek, m.in. przejmując belgijską firmę biotechnologiczną Akkermansia oraz większościowe udziały w amerykańskiej spółce Kate Farms, specjalizującej się w żywieniu medycznym.

Analityk Jefferies, David Hayes, określił wyniki jako „bardzo mocne”, podkreślając szczególnie dynamiczny rozwój segmentu żywienia specjalistycznego w Chinach, gdzie sprzedaż wzrosła o 15,5 proc. w zestawieniu rok do roku – niemal dwukrotnie przekraczając oczekiwania rynku na poziomie 8,4 proc.

Danone utrzymuje ambitne cele sprzedażowe na 2025 rok

Firma utrzymała prognozę wzrostu sprzedaży na 2025 rok w przedziale 3–5 proc., a Juergen Esser podkreślił, że priorytetem jest stabilność wyników, a nie „składanie obietnic bez pokrycia”.

Jedynym słabszym punktem pozostaje segment wód butelkowanych (Evian, Volvic), który zanotował spadek sprzedaży o 0,5 proc., głównie z powodu gorszych wyników w Ameryce Północnej i Łacińskiej oraz niekorzystnej pogody w Meksyku.

Rynek północnoamerykański pozostaje wyzwaniem dla wielu producentów żywności – przykładowo Mondelez International (producent ciastek Oreo i czekolad Cadbury) wskazywał na niepewną sytuację gospodarczą i obawy dotyczące zatrudnienia jako powody spadku sprzedaży w regionie.

Dla Danone był to jednak korzystny okres – w USA firma notowała dobre wyniki w segmencie jogurtów i nabiału, wspierane rosnącym popytem na produkty wysokobiałkowe, napędzanym popularnością leków wspomagających odchudzanie GLP-1. Dodatkowo sprzedaż w obszarze żywienia medycznego, obejmującego m.in. mleko modyfikowane, produkty dla pacjentów onkologicznych czy osób starszych, rośnie dzięki silnemu popytowi w Chinach i perspektywom związanym ze starzejącą się populacją.