Czytasz dzięki

Allegro rusza z usługami finansowymi

opublikowano: 31-07-2020, 15:43

Rynek pożyczek jest w depresji, rynek e-commerce szybuje. Taki moment wybrał gigant e-handlu na uruchomienie oferty pożyczkowej dla wybranych allegrowiczów

W lutym „PB” informował, że największa w regionie platforma e-commerce pracuje nad własną ofertą finansową. Plany się właśnie zmaterializowały — działalność operacyjną rozpoczęła spółka córka Allegro — Allegro Pay. Piątkowy komunikat głosi, że w ramach pilotażu, którzy potrwa kilka najbliższych miesięcy, kilkanaście tysięcy użytkowników platformy będzie mogło aktywować usługę „pay”, przejść szybki scoring i robić zakupy na kreskę. Limit zakupowy z terminem spłaty od 30 dni do 20 miesięcy to na razie 4 tys. zł. Oferta będzie sukcesywnie rozszerzana na kolejnych kupujących i z czasem rozbudowywana o nowe produkty. W serwisie zarejestrowanych jest 21 milionów kont klientów.

Allegro Pay
Zobacz więcej

Allegro Pay fot. materiały prasowe

„Stale inwestujemy w to, aby zakupy na Allegro były jeszcze wygodniejsze, szybsze i bardziej dostępne dla naszych klientów. Dlatego stworzyliśmy Allegro Pay  — nowoczesną i bezpieczną usługę, która jest uzupełnieniem innych metod płatności dostępnych na naszej platformie. Aktywacja usługi zajmie naszym klientom niespełna minutę, a 15 sekund wystarczy im do zrealizowania transakcji. To kolejna inwestycja, która sprawia, że codzienne zakupy klientów są o wiele łatwiejsze, a także zwiększa potencjał transakcyjny dla sprzedających” — mówi François Nuyts, prezes Allegro, cytowany w komunikacie.

Pośrednicy na pokładzie

Allegro Pay jest uzupełnieniem dotychczasowych metod płatności dostępnych na platformie — zaznacza gigant e-commerce. Obecnie - oprócz m.in. płatności online typu szybki przelew, karta, Blik i Google Pay – dla kupujących dostępne są zakupy na raty finansowane przez pośredników: PayU i BNP Paribas. W grę wchodzi też odraczenie płatności o miesiąc dzięki ofercie firmy PayPo. Debet przyznawany bezpośrednio przez Allegro Pay będzie konkurencyjny cenowo i dostępny w trzech wariantach: 40-500 zł, 500-1000 zł, 1000-4000 zł. W pierwszym przedziale RRSO (rzeczywista roczna stopa oprocentowania) wynosi 0 proc. , co w praktyce oznacza, że klient odda tyle, ile pożyczył, w terminie do 30 dni. Dwa pozostałe warianty są bardziej elastyczne — termin spłaty można wydłużyć do trzech miesięcy na warunkach bardzo korzystnych dla konsumenta, czyli bez ponoszenia kosztów przewidzianych w ustawie o kredycie konsumenckim, ale pod warunkiem, o ile jest się uczestnikiem programu Allegro Smart. W pozostałych przypadkach trzeba będzie ponieść koszty finansowania. Budżet zakupowy przyznawany jest bezterminowo, a klient niekorzystający z usługi nie ponosi żadnych kosztów.

Zmiana preferencji

Klasyczni pożyczkodawcy nie mają w Polsce lekko. Biznes uregulowano kilka lat temu, co odbiło się na przychodach tej części sektora finansowego. Dodatkowo w kwietniu, w związku z pandemią, jeszcze mocniej wyśrubowano przepisy i dwukrotnie obniżono stopy procentowe, a klienci – w obliczu kryzysu - zaczęli ostrożniej planować zakupy na kredyt. To wszystko sprawia, że rynek kurczy się w zawrotnym tempie. Z drugiej strony triumfy święci branża e-commerce, a wraz z nią dynamicznie rozwijają się innowacyjne metody płatności zbliżone do pożyczek – np. płatności odroczone. Według szacunków firmy PayPo rynek osiągnie wartość 1 mld zł w 2020 r. i 3 mld zł w 2021 r. Dla porównania: wartość branży pożyczkowej w zeszłym roku szacowano na 6-8 mld zł.

Naturalny rozwój   

Allegro ma naturalne predyspozycje do pożyczania na własny rachunek. O tym mówił już w lutym na łamach „PB” Łukasz Wierdak, partner inwestycyjny MCI. Jego zdaniem Allegro ma olbrzymi potencjał, aby rozwijać się w obszarze usług finansowych, skierowanych zarówno do klientów detalicznych, jak i sprzedawców, bo dysponuje ogromną ilością danych dotyczących transakcyjności sprzedawców oraz potrzeb i zwyczajów klientów. Do tego, jako jako lider rynku e-commerce, ma możliwości kapitałowe.

To dobry ruch z perspektywy debiutu giełdowego, do którego spółka, według źródeł Reutersa, się przymierza. Niewykluczone, że nastąpi to już jesienią. „Właściciele Allegro chcą zebrać od 2,3 do 3 mld USD [9- 11,7 mld zł — red.] ze sprzedaży akcji, co oznaczałoby wycenę całej firmy na około 11 mld USD [43 mld zł — red.]” — poinformował Reuters 20 lipca.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane