Amazon, e-handlowy potentat, coraz poważniej myśli o polskim rynku. Wszedł na niego w marcu, w październiku zaoferował klientom najtańszy w historii program Prime — zapewniający bezpłatne dostawy i dostęp do treści multimedialnych, a teraz wykonał ukłon w kierunku lokalnych sprzedawców.
— W nocy z 20 na 21 grudnia Amazon, w typowym dla siebie stylu, po cichu i bez udzielania informacji, włączył Polskę do grona krajów z aktywną platformą Amazon Advertising — Amazon Ads. Z udzielonych nam informacji wynika, że jej oficjalna premiera jest zaplanowana na 10 stycznia, ale działa już — mówi Kacper Kukulski, e-commerce manager w agencji Mindshare Polska.
Jedno z kluczowych narzędzi
Amazon nie odpowiedział na nasze pytanie o uruchomienie nowej usługi, ale poinformował o tym 20 grudnia na swojej stronie. Jej dostępność potwierdza także Przemysław Brejwo, który rozwija agencję Grow Now pomagającą w sprzedaży na marketplace’ach.
— Sprzedawcy, którzy rozpoczynają przygodę od polskiego Amazona, dostali właśnie jedno z ważniejszych narzędzi wpływających na wzrost sprzedaży. Korzystanie z Amazon Ads zwiększa nie tylko ruch na stronach, ale sprawia też, że oferowane produkty trafiają na szczyt listy wyszukiwania — komentuje Przemysław Brejwo.
Kampanie na Amazon Ads trzeba przygotowywać i realizować samodzielnie — platforma wspiera sprzedawców szkoleniami — można też skorzystać z usług wyspecjalizowanych agencji.
Zwiększanie sprzedaży i rozpoznawalności
Kacper Kukulski informuje, że polskim sprzedawcom udostępniono na start cztery rodzaje płatnej promocji: Sponsored Products, Sponsored Brands (Product Collection), Sponsored Brands Video i Stores.
— W dużym skrócie to narzędzia pozwalające realizować wiele wskaźników sprzedającego — od zwiększenia świadomości marki przez poprawienie wyników w wyszukiwarce aż do finalnej konwersji sprzedażowej. Z danych Amazona i naszych doświadczeń w prowadzeniu kampanii na innych rynkach wynika, że inwestycja w Amazon Ads to gwarancja wysokiego zwrotu oraz znaczny wzrost zasięgu i świadomości marki — twierdzi Kacper Kukulski.
Przemysław Brejwo podkreśla znaczenie opcji Brand Store, czyli posiadania własnego sklepu na Amazonie.
— Korzystając z Amazon Ads i Brand Store, pracujemy na zwiększanie rozpoznawalności marki i asortymentu. To szczególnie istotne przy wejściu na kolejne rynki — produkty będą miały opinie innych klientów, a nieznana dotychczas w nowym kraju marka będzie budziła zaufanie odbiorców. Warto jednak pamiętać, że choć reklama na Amazonie jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży, to oferta musi być odpowiednio przygotowania pod algorytm Amazona — mówi Przemysław Brejwo.
