Amazon planuje uruchomienie Amazon.pl

DI
opublikowano: 2021-01-27 09:09

Amazon ogłosił rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Gigant zapewnia, że zyskają klienci i lokalny biznes, który będzie mógł dotrzeć do większej liczby odbiorców, także na świecie.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie plany wobec Polski ma amerykański gigant handlu internetowego.

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock

Od dziś przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na https://sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu — poinformowano w komunikacie.

‚‚Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach’’ - poinformowała spółka.

Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE, przypomniał, że Amazon od lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców.

– Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok. Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję polskich firm za pośrednictwem Amazon, inwestując w narzędzia i usługi, które pomogą im się rozwijać - powiedział Alex Ootes.

Polscy klienci amerykańskiego giganta e-commerce korzystają od 2016 roku ze „spolszczonej” wersji niemieckiego Amazon.de. Od listopada ubiegłego roku można zamawiać zakupione na nim towary do paczkomatów InPostu.

Amazon działa w Polsce od 2014 roku. Jest największym amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w naszym kraju.

Amazon ma w Polsce dziewięć centrów logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwa w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach. Ma także biuro Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsk. Łącznie zatrudnia w nich ponad 18 tys. ludzi.

Amazon jest liderem e-commerce na świecie. Każdego dnia jego serwis odwiedza prawie 200 mln osób. Ma także ok. 2,5 mln aktywnych sprzedawców, a małe i średnie firmy sprzedają za jego pośrednictwem 4 tys. rzeczy na minutę. Liczby te mogły jednak wyraźnie wzrosnąć podczas pandemii, która gwałtownie zwiększyła popularność zakupów i sprzedaży przez internet.