American Express rusza powoli

opublikowano: 26-05-2019, 22:00

Centrum usług zatrudniające nawet 2 tys. osób miało ruszyć do końca ubiegłego roku. Na razie spółka szuka szefa i wynajęła biuro

Nie spieszą się Amerykanie z otwieraniem centrum usług w Warszawie, która wygrała z Pragą i Budapesztem już w ubiegłym roku. W czerwcu firma rozglądała się za biurem, w którym mogłaby zatrudnić 500 osób. Jednak do dziś na stronie American Express nie ma ofert pracy w Warszawie. W stolicy Polski działa biuro obsługujące klientów kart płatniczych (American Express Services Europe) zatrudniające około 150 osób, ale centrum usług — wciąż nie. To jednak nie oznacza, że Amerykanie zrezygnowali.

Człowiek i miejsce

— Około trzech tygodni temu przedstawiciele American Express zaczęli szukać w Polsce szefa dla centrum — twierdzi jeden z rozmówców „PB”.

Nie było oficjalnej rekrutacji, lecz szefowie kilku centrów usług finansowych dostali propozycje pracy. American Express wprowadził się również ostatnio do nowego biura: to Spark, sztandarowa inwestycja Skanskiej, budynek naszpikowany technologiami. Deweloperska spółka ma w nim siedzibę i pokazuje potencjalnym klientom w praktyce najnowsze rozwiązania.

— Niewykluczone, że American Express wynajął niewielką powierzchnię od Skanskiej. Później będzie miał większy metraż w Sparku albo wprowadzi się do innego biurowca budowanego przez tę spółkę — uważa rozmówca „PB”.

Spółka i organizacja

Kilka miesięcy temu American Express dołączył do ABSL, Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych.

— We wrześniu 2018 r. spółka przystąpiła do organizacji — mówi Paweł Panczyj z ABSL.

W czerwcu ubiegłego roku została założona w Warszawie spółka American Express Europe, której pełnomocnikami są te same osoby, co w firmie już działającej w Polsce. W jej radzie dyrektorów jest trzech hiszpańskich menadżerów American Express, w tym Juan Orti Ochoa de Ocáriz, country menedżer w Hiszpanii, i Julia Lopez Fernandez, wiceprezes usług sprzedaży w Hiszpanii.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Nie ma żadnych działań lub planów dotyczących Warszawy — twierdzi Doug Smith z biura prasowego American Express.

Szału nie ma

Eksperci twierdzą, że otwarcie centrum usług w Polsce oznacza cięcia etatów w USA, a temu klimat nie sprzyja.

— Jeden z naszych klientów wstrzymuje się z inwestycją, bo czeka na decyzję dotyczącą zniesienia limitu składek ZUS — twierdzi przedstawiciel firmy zarządzającej nieruchomościami.

Pomysł likwidacji limitu 30-krotności składek na ZUS pojawił się w ubiegłym roku, został storpedowany przez przedsiębiorców i Trybunał Konstytucyjny, ale wrócił w Aktualizacji Programu Konwergencji. ABSL szacuje, że zmiana oznaczałaby wyższe koszty dla 20-35 proc. pracowników centrów usług i 60-100 proc. zatrudnionych w centrach badawczo-rozwojowych. Po wprowadzeniu limitu miejsca pracy będą droższe niż w Europie Środkowej i Wschodniej i porównywalne z tymi w Europie Zachodniej. W sektorze nowoczesnych usług biznesowych w Polsce pracuje ponad 300 tys. osób. W tym roku pojawiły się m.in. ośrodki Honeywella w Katowicach, Capgemini w Lublinie i Deepsense.ie w Bydgoszczy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane