Amerykański gigant IT zadomowił się w Polsce

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2023-11-22 14:43

Specjalizujący się w zarządzaniu treścią w chmurze amerykański Box, który ma już w Polsce ponad 300 pracowników, planuje mocno rozbudować zespół.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • ilu pracowników planuje zatrudnić spółka w Polsce w przyszłym roku
  • w jakich obszarach poszukuje specjalistów
  • za co spółka ceni polski rynek
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Specjalizujący się w zarządzaniu treścią w chmurze amerykański Box rozpoczął działalność w Polsce w 2020 r., w ciągu trzech lat zatrudniając ponad 300 pracowników. Notowana na giełdzie w Nowym Yorku firma, zatrudniająca blisko 2,5 tys. pracowników, chwali sobie obecność na Wisłą i zamierza intensywnie rozbudowywać zespół.

— Chcemy kontynuować tempo wzrostu. W przyszłym roku planujemy zatrudnić setki pracowników. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy zatrudnimy ponad 50 osób, a w drugiej połowie roku ich liczba wzrośnie. Będziemy zatrudniać w dziedzinach inżynierii, produktu, projektowania, bezpieczeństwa informacji, finansów i zasobów ludzkich — mówi Rafał Szczepański, senior director, engineering and site leader w Box Poland.

W związku z planami intensywnego rozwoju Box ogłosił właśnie otwarcie nowego biura badawczo-rozwojowego w Warszawie. Firma docelowo zajmie dziesięć pięter nowo wybudowanym wieżowca Varso Tower, najwyższym budynkiem w UE.

— W pierwszej fazie budowy biura zagospodarowaliśmy pięć z 10 pięter. Planujemy podnajmować niezajęte piętra w perspektywie krótkoterminowej, co zapewni nam przestrzeń do rozwoju w miarę dalszej ekspansji i zatrudniania w Polsce. W związku z przejściem na pracę hybrydową zastanawiamy się, czego nasi pracownicy potrzebują od biur, aby wykonywać pracę jak najlepiej, i odpowiednio rozbudujemy pozostałe pięć pięter — informuje Rafał Szczepański.

Biuro w Varso Tower stanie się największym na świecie centrum badawczo-rozwojowym firmy poza główną siedzibą w Kalifornii. Obecnie zespoły w Polsce stanowią ponad 30 proc. kluczowych ról inżynieryjnych w firmie.

Przedstawiciele amerykańskiej firmy nie ukrywają, że są pod wrażeniem polskiego rynku, który oferuje m.in. jedną z największych w Europie anglojęzycznych, światowej klasy puli talentów w zakresie rozwoju oprogramowania i produktów.

— Polscy pracownicy mają kluczowe znaczenie dla krytycznych działań inżynieryjnych całej firmy i ogólnego strategicznego wzrostu. Warszawa to zróżnicowane i prężnie rozwijające się miasto ze sceną technologiczną, którą jesteśmy podekscytowani — mówi przedstawiciel Box Poland.

Box został założony w 2005 r., a w Europie pojawił się w 2012 r. Na Startym Kontynencie ma biura w Londynie, Paryżu, Monachium, Amsterdamie i Warszawie. Do europejskich klientów firmy należą m.in. AstraZeneca, Eurostar, Jägermeister i Polpharma Biologics. Firma jest też obecna w obu Amerykach oraz w regionie Azji i Pacyfiku.