Asseco zbroi się przeciw hakerom

opublikowano: 26-05-2019, 22:00

Firma informatyczna ogłosiła dobre wyniki i przejęcie spółki świadczącej usługi w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Na początku ubiegłego tygodnia Asseco kupiło 69 proc. akcji wyspecjalizowanej w cyberbezpieczeństwie spółki ComCERT. Podpisało też warunkową umowę nabycia pozostałych 31 proc. akcji. Łączna wartość umowy to 5 mln zł, a część płatności dla kluczowych akcjonariuszy rozłożona jest na transze płatne w kolejnych latach. ComCERT świadczy usługi w zakresie cyberbezpieczeństwa, m.in. identyfikowania zagrożeń i wsparcia w sytuacjach naruszenia bezpieczeństwa.

— Dzięki akwizycji poszerzamy kompetencje doradcze w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego oraz umacniamy pozycję w tym segmencie rynku — mówi Zdzisław Wiater, dyrektor pionu organizacji międzynarodowych i rozwiązań dla sektora bezpieczeństwa w Asseco Poland.

Asseco ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu, tworzeniu i wdrażaniu aplikacji z obszaru cyberbezpieczeństwa. W 2018 r. przychody z tego segmentu wyniosły około 80 mln zł. Włączenie ComCERT w skład grupy Asseco jest związane ze wzrostem dynamiki przychodów z sektora. Zwiększone zainteresowanie bezpieczeństwem grupa dostrzega nie tylko na rynku krajowym, ale także za granicą, głównie w Afryce. ComCERT na razie niedużo dołoży do wyników Asseco. W ubiegłym roku miał 0,5 mln zł zysku netto i 2,5 mln zł przychodów. Asseco już współpracuje z ComCERT. Od marca spółki pracują nad uruchomieniem Cyber Defense Africa — pierwszej w Togo instytucji odpowiedzialnej za bezpieczeństwo cybernetyczne. Organizacja ruszyw 2020 r., a koszt inwestycji wyniesie około 14 mln EUR. Z finansowaniem zakupu nie będzie problemu. W I kw. grupa wygenerowała 300 mln zł przepływów operacyjnych netto (140,6 mln zł rok wcześniej).

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Na koniec marca miała 1,83 mld zł gotówki i ekwiwalentów. Rafał Kozłowski, wiceprezes ds. finansowych, deklaruje, że II kw. też będzie dobry pod względem generowania gotówki. Wynikami za I kw. informatyczna grupa zrobiła inwestorom miłą niespodziankę. Okazały się nie tylko lepsze w ujęciu rok do roku, ale pobiły konsensus rynkowy. W reakcji na wyniki kurs akcji zakończył piątkową sesję ponad 5-procentową zwyżką. Zysk operacyjny grupy wyniósł 225 mln zł, czyli był 34 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i o 19 proc. od konsensusu rynkowego. Poprawę wyników zanotował segment Formuli Systems i Asseco International. Segment Asseco Poland, czyli spółki skupione na rynku polskim, zanotował spadek przychodów i zysku operacyjnego. To pochodna wysokiej bazy z ubiegłego roku, jak również spadku w segmencie publicznym, związanym m.in. z utratą części kontraktu w ZUS. Spółka jest bliska podpisania dużego kontraktu w ARiMR, podpisała nowe kontrakty z KRUS i NFZ oraz spodziewa się poprawy w kolejnych kwartałach.

— Widzimy podstawy do wzrostu i potencjał do poprawy wyników w tym roku — mówi Rafał Kozłowski.

Za wzrostem przemawia m.in. portfel zamówień grupy, którego obecna wartość to 7,2 mld zł, co oznacza wzrost o 9 proc. r/r. Największa dynamika portfela zamówień występuje w segmencie Formuli Systems (+16 proc.) i Asseco International (+6 proc.). Portfel w segmencie Asseco Poland jest o 10 proc. niższy. Portfel w oprogramowaniu i usługach własnych to 6,4 mld zł, co oznacza wzrost o 12 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane