Audi najostrzej hamuje w Polsce

opublikowano: 11-06-2019, 22:00

Maj nie był dobry dla Audi — sprzedaż nadal spadała. Na świecie o ponad 5 proc., w Polsce o prawie 21 proc.

W maju na całym świecie Audi znalazło nabywców dla 151,9 tys. aut. To o 5,4 proc. mniej niż w maju poprzedniego roku. Spadek zainteresowania w maju marka zanotowała na niemal wszystkich rynkach. Największy — ponad 20,9 proc. — w Polsce. Nad Wisłą zarejestrowano tylko 905 aut wobec 1145 w maju 2018 r. Na największym rynku motoryzacyjnym — w Chinach — spadek wyniósł 7,4 proc. Drobnymi wyjątkami są rynki niemiecki, francuski i włoski. W Niemczech sprzedano w maju 26 457 aut (o 3,5 proc. więcej), we Francji — 5347 (o 12,2 proc. więcej), a we Włoszech 6484 (wzrost o 2,2 proc.). Trzy rynki na plusie to jednak za mało, by poprawić skumulowane wyniki od początku 2019 r., a tu królują spadki. Na minusie jest prawie każdy rynek.

Od początku tego roku na świecie nabywców znalazło 739 450 samochodów marki Audi, czyli o 5,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Największy spadek odnotowano w Brazylii i w Polsce (o 16,7 i 16,1 proc.). Wyjątkiem jest Francja, gdzie w ciągu pięciu miesięcy tego roku sprzedano o 1,8 proc. więcej aut niż rok wcześniej. Spadek sprzedaży przedstawiciele Audi tłumaczą trwającą wymianą generacji modelowych, a także efektami przechodzenia na nowy cykl pomiaru zużycia paliwa (WLTP), który wywołał kłopoty z dostępnością aut na niektórych rynkach. Spadek zainteresowania w Chinach związany jest m.in. z niepewnością, którą wywołał spór o taryfy celne.

W Polsce po pięciu miesiącach roku Audi w zestawieniu najchętniej wybieranych aut premium zajmuje trzecie miejsce — za BMW i Mercedesem. Żeby dogonić konkurentów, potrzebny będzie spory wysiłek. BMW sprzedało w tym czasie ponad 8 tys. aut, Mercedes blisko 7,7 tys., a Audi niespełna 5,6 tys. Jest też jedynym producentem z tej trójki, który zanotował spadek sprzedaży (o ponad 16 proc.). Mercedes urósł w tym czasie o prawie 14, a BMW aż o 42 proc.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy