Audi najostrzej hamuje w Polsce

opublikowano: 11-06-2019, 22:00

Maj nie był dobry dla Audi — sprzedaż nadal spadała. Na świecie o ponad 5 proc., w Polsce o prawie 21 proc.

W maju na całym świecie Audi znalazło nabywców dla 151,9 tys. aut. To o 5,4 proc. mniej niż w maju poprzedniego roku. Spadek zainteresowania w maju marka zanotowała na niemal wszystkich rynkach. Największy — ponad 20,9 proc. — w Polsce. Nad Wisłą zarejestrowano tylko 905 aut wobec 1145 w maju 2018 r. Na największym rynku motoryzacyjnym — w Chinach — spadek wyniósł 7,4 proc. Drobnymi wyjątkami są rynki niemiecki, francuski i włoski. W Niemczech sprzedano w maju 26 457 aut (o 3,5 proc. więcej), we Francji — 5347 (o 12,2 proc. więcej), a we Włoszech 6484 (wzrost o 2,2 proc.). Trzy rynki na plusie to jednak za mało, by poprawić skumulowane wyniki od początku 2019 r., a tu królują spadki. Na minusie jest prawie każdy rynek.

Od początku tego roku na świecie nabywców znalazło 739 450 samochodów marki Audi, czyli o 5,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Największy spadek odnotowano w Brazylii i w Polsce (o 16,7 i 16,1 proc.). Wyjątkiem jest Francja, gdzie w ciągu pięciu miesięcy tego roku sprzedano o 1,8 proc. więcej aut niż rok wcześniej. Spadek sprzedaży przedstawiciele Audi tłumaczą trwającą wymianą generacji modelowych, a także efektami przechodzenia na nowy cykl pomiaru zużycia paliwa (WLTP), który wywołał kłopoty z dostępnością aut na niektórych rynkach. Spadek zainteresowania w Chinach związany jest m.in. z niepewnością, którą wywołał spór o taryfy celne.

W Polsce po pięciu miesiącach roku Audi w zestawieniu najchętniej wybieranych aut premium zajmuje trzecie miejsce — za BMW i Mercedesem. Żeby dogonić konkurentów, potrzebny będzie spory wysiłek. BMW sprzedało w tym czasie ponad 8 tys. aut, Mercedes blisko 7,7 tys., a Audi niespełna 5,6 tys. Jest też jedynym producentem z tej trójki, który zanotował spadek sprzedaży (o ponad 16 proc.). Mercedes urósł w tym czasie o prawie 14, a BMW aż o 42 proc.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane