Baijiu rusza na podbój świata

OSZ
opublikowano: 04-06-2013, 00:00

Najpopularniejszy trunek świata (wg International Wine & Spirit Research, w zeszłym roku Chińczycy wypili około 11 mld litrów baijiu) ma podbić zagraniczne rynki.

— Ludzie są zainteresowani Chinami, a to jest kawałek chińskiej historii — podkreśla James Rice, menedżer z Sichuan Swellfun, wytwórcy baijiu. Jego zdaniem, chiński trunek może być wprowadzony do obrotu na Zachodzie. Największe wyzwanie w tej ekspansji? Baijiu to napój alkoholowy, który robi straszne pierwsze wrażenie. Produkowany z sorga, ryżu, pszenicy albo kukurydzy, ma zapach paliwa i specyficzny smak. Eksperci przypominają jednak, że tequila też ma bardzo nietypowy smak w porównaniu z bardziej popularnymi alkoholami, a dzięki sprytnemu marketingowi i dobremu zarządzaniu znalazła swoje miejsce na barowych półkach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: OSZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu