"Baltic Beta" wydobyła już ponad 25 mln baryłek ropy

PAP
opublikowano: 01-07-2009, 20:44

4 miliony metrów sześc. ropy wydobyła od  maja 1992 roku platforma "Baltic Beta", która należy do Petrobalticu. W  przeliczeniu na baryłki produkcja surowca ze złoża B3, na którym stoi platforma, przekroczyła 25 milionów - poinformował w środę rzecznik Grupy Lotos, do której należy Petrobaltic - Marcin Zachowicz.

"Wydobycie liczone jest od maja 1992 roku, co daje w sumie 5 tys. 557 dni eksploatacji, nie licząc przestojów. Średnie wydobycie w tym okresie wyniosło 720 m sześc. na dobę, czyli 4,5 tys. baryłek dziennie" - powiedział Zachowicz.

Zdaniem rzecznika, zgodnie z przyjętą strategią Lotos do 2012 roku Petrobaltic ma wydobywać rocznie 1 mln ton ropy naftowej, co daje ok. 7,5 mln baryłek w skali roku.

Zachowicz przypomniał, że pod koniec czerwca prezes Grupy Lotos Paweł Olechnowicz przebywał na Litwie, gdzie spotkał się z premierem Andriusem Kubiliusem. Głównym celem spotkania było szczegółowe omówienie inwestycji Lotosu w tym kraju, przede wszystkim projektów związanych z rozwojem poszukiwań i wydobycia ropy naftowej na lądzie oraz litewskim szelfie kontynentalnym. Jak komentował szef litewskiego rządu poszerzenie działalności Lotos na Litwie byłoby przyjęte z zadowoleniem.

Lotos od lat zaangażowany jest w rozwój strategicznych biznesów na Litwie. W tym celu jeszcze w 2000 roku powołano do życia spółkę LOTOS Baltija, która sprzedawała tam oleje silnikowe, przemysłowe, smary, a później również asfalty.

W kwietniu 2008 roku spółka zwiększyła zakres usług o działalność poszukiwawczo-wydobywczą. Również w 2000 r. Petrobaltic w ramach konsorcjum i poprzez spółkę Naftos Gavyba objął 42,7 proc. akcji litewskiej spółki poszukiwawczo-wydobywczej Geonafta. Docelowo Lotos i Petrobaltic zamierzają przejąć kontrolę nad spółkami litewskimi.

Petrobaltic posiada wyłączną koncesję na poszukiwanie i eksploatację złóż węglowodorów w polskiej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego. W ubiegłym roku spółka wydobyła około 260 tys. ton ropy naftowej. Dla porównania w 2007 roku było to 186 tys. ton.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane