Bankier.pl może wejść na GPW w 2006 roku

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2005-07-12 15:06

Bankier.pl, portal internetowy zajmujący się pośrednictwem w usługach finansowych może zadebiutować na GPW w 2006 roku. Spółka planuje w 2005 roku podwojenie wyników w stosunku do roku poprzedniego - poinformował PAP członek zarządu Bankiera Piotr Wąsowski.

Bankier.pl, portal internetowy zajmujący się pośrednictwem w usługach finansowych może zadebiutować na GPW w 2006 roku. Spółka planuje w 2005 roku podwojenie wyników w stosunku do roku poprzedniego - poinformował PAP członek zarządu Bankiera Piotr Wąsowski.

"Z pewnością wejście na giełdę umocniłoby pozycję Bankiera jako niezależnego pośrednika i doradcy finansowego. Decyzja o wejściu spółki na GPW należy jednak do akcjonariuszy, czyli funduszy bmp i MCI" - powiedział PAP Wąsowski.

Jego zdaniem prawdopodobne jest, że giełdowy debiut Bankiera na GPW nastąpi w pierwszym półroczu 2006 roku.

Wąsowski poinformował, że Bankier.pl zakończył 2004 rok przychodami w wysokości 3,3 mln zł, a EBIDTA wyniosła 0,3 mln zł. Spółka miała też niewielki zysk netto.

"Plan na 2005 rok zakłada co najmniej podwojenie, w stosunku do 2004 roku, przychodów do ponad 7 mln zł oraz podwojenie EBITDA do ponad 650 tys. zł" - powiedział Wąsowski.

"Generalnie chcemy rozwijać się w latach 2005-07 w tempie 100 proc. średniorocznie. Takie wyniki, jak przychody, EBITDA, oraz wskaźniki niefinansowe, jak oglądalność portalu czy liczba sprzedanych produktów finansowych zamierzamy zwiększać w tempie co najmniej 100 proc. rocznie" - dodał.

Wąsowski poinformował, że prognozy spółki opierają się przede wszystkim na założeniu szybkiego wzrostu rynków  pośrednictwa finansowego i reklamy internetowej.

"W I półroczu 2005 udział Bankiera w rynku reklamy internetowej wzrósł z 2 do około 3 proc." - powiedział.

Według danych spółki, portal Bankier.pl odwiedza miesięcznie ponad 600 tysięcy internautów.

"W I półroczu 2005 roku, w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, oglądalność portalu wzrosła trzykrotnie" - powiedział Wąsowski.

"Do końca tego roku zamierzamy docierać już do miliona użytkowników miesięcznie" - dodał.

Wąsowski poinformował, że w najbliższych latach Bankier.pl chce się skupiać w dalszym ciągu przede wszystkim na pośrednictwie finansowym.

"Zwiększymy dostępność naszych usług zarówno w internecie poprzez tworzenie kolejnych sojuszy z innymi graczami na rynku internetowym, jak i w kanałach mobilnych czy na przykład w telewizji cyfrowej" - powiedział Wąsowski.

"Ponadto już od jakiegoś czasu rozwijamy sieć punktów w całym kraju" - dodał.

Głównymi akcjonariuszami Bankiera są fundusze: bmp AG, który ma 61,64 proc. akcji oraz MCI Management (38,36 proc.).

bmp AG jest funduszem venture capital działającym w branżach innowacyjnych. W portfelu bmp AG znajdują się obecnie 22 spółki, z czego dwie działające w Polsce.

MCI Management jest funduszem venture capital wyspecjalizowanym w inwestycjach w branży informatycznej, internetowej i telefonii komórkowej. Obecnie ma 13 spółek portfelowych.

Zarówno bmp AG, jak i MCI, notowane są na warszawskiej giełdzie.