Barometr PB Użytkownicy Wirtualnej Polski porzucili kredyty gotówkowe

KA
opublikowano: 2011-02-02 00:00

Za pośrednictwem Pasażu Finansowego Wirtualnej Polski złożono w 2010 r. prawie 140 tys. zapytań o produkty finansowe. To ponaddwukrotnie więcej niż w 2009 r. Zmiana zaszła nie tylko w ilości, ale i strukturze zapytań. Kredyty gotówkowe, z którymi w 2009 r. związane było 29 proc. wypełnień formularzy kontaktowych (tzw. leadów), w 2010 r. stały się niszowym produktem, odpowiadającym jedynie za 6 proc. zapytań. Popularniejsze były nawet usługi księgowości dla firm, wprowadzone do oferty właśnie w 2010 r. Tak jak rok wcześniej za najwięcej leadów odpowiadały w 2010 r. kredyty hipoteczne. Na nie przypadało około 30 proc. zapytań. Zmieniła się jednak struktura walut kredytów. Na popularności zyskały kredyty złotowe i powiązane z kursem euro. W Wirtualnej Polsce tłumaczą to przyjęciem przez Komisję Nadzoru Finansowego tzw. rekomendacji T. W efekcie banki zaostrzyły warunki udzielania kredytów walutowych, żądając np. wyższych zabezpieczeń lub ubezpieczenia spłaty.