BBF doinwestuje fabryki

Producent ciast dla Tesco i Aldi ma wydać 40 mln GBP, m.in. na rozwój polskiego zakładu.

Określający się czołowym producentem ciast i deserów, Bright Blue Foods (BBF) chwali się pozyskaniem 40 mln GBP finansowania i zamiarem spożytkowania go na „plany rozwojowe”. W komunikacie wydanym przez przedstawicieli spółki mowa o sfinansowaniu bieżącej działalności i „stworzeniu przestrzeni do dalszych inwestycji kapitałowych w fabryki”.

— Zapewnienie tego finansowania to impuls do doinwestowania wszystkich obecnych zakładów i zrealizowania naszych planów wzrostu — mówi Jonathan Lill, szef BBF.

BBF ma pięć fabryk — cztery na rodzimym brytyjskim rynku i jedną u nas, w Szczecinie, przy czym to ta polska jest drugą pod względem wielkości. Łącznie we wszystkich zakładach pracuje ponad 5 tys. osób. Produkcja ciast i różnych deserów dla m.in. Tesco, Sainsbury, Asdy czy Aldi oraz na licencji takich marek jak Mars, Pladis czy Haribo pozwoliła grupie osiągnąć przychody na poziomie 150 mln GBP.

Polski zakład grupy znany jest szerzej jako Cukiernia Mistrza Jana. Ostatni raz spółka przebiła się do mediów biznesowych 4 lata temu, gdy zmieniał się właściciel BBF — został nim fundusz private equity Endless. Wtedy Steve Crossley, ówczesny dyrektor generalny BBF, zapowiadał „racjonalizację biznesu w Wielkie Brytanii” i „ekspansję w Polsce”.

Jednak w zeszłym roku Brytyjczycy zdecydowali się na przejęcie na rodzimym rynku — nabyli zakład produkcyjny dokładnie w swojej kategorii — ciast i deserów chłodzonych — od grupy Greencore w północno-wschodniej Anglii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy