Blue Media: Kopalnia pomysłów

Jacek Kowalczyk
opublikowano: 10-12-2007, 00:00

Do czego może się przydać telefon komórkowy? Gazela z Trójmiasta udowadnia, że ma on nieskończenie wiele zastosowań.

Blue Media to jedna z najbardziej dynamicznych spółek nowych technologii w Europie Środkowej. Zatrudnia prawie 100 osób. Przez ostatnie pięć lat jej przychody wzrosły aż o 11 tys. proc. Prognozowane przychody na 2007 r. to blisko ćwierć miliarda złotych — wylicza Sebastian Ptak, dyrektor zarządzający Blue Media.

Spółka koncentruje się na technologiach mobilnych, internecie, zaawansowanych narzędziach programistycznych i wykorzystuje je do tworzenia kompleksowych rozwiązań dla sektora finansowego i telekomunikacyjnego. To dzięki programistom z Blue Media powstał np. pierwszy w Polsce sklep bankowy, umożliwiający zakupy w portalu bankowym, czy pierwszy system do masowego fakturowania w trybie online. Firma zrealizowała kilkadziesiąt takich pomysłów. Już w 2003 r. programiści z Blue Media opracowali wyjątkowy system doładowania telefonów prepaid bezpośrednio z elektronicznego konta bankowego.

— Było to wydarzenie przełomowe — pierwsze w Polsce i cały czas jedno z niewielu na świecie rozwiązanie informatyczne umożliwiające dokonanie usług niebankowych przez system transakcyjny banku. Autorski system, zintegrowany ze wszystkimi operatorami komórkowymi, wdrożony został w każdym liczącym się na rynku polskim banku — nie kryje zadowolenia Sebastian Ptak.

Trzy ostatnie lata. To czas dużych kontraktów z potężnymi klientami.

— Nasze systemy pojawiły się w 18 polskich bankach. W sumie z naszych systemów korzysta codziennie ponad pół miliona osób — podkreśla Sebastian Ptak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane