Brakuje inżynierów, programistów i… hydraulików

opublikowano: 20-08-2019, 22:00

Jak kawa nie wyklucza herbaty, tak digilitalizacja nie wypiera z rynku pracowników fizycznych.

Żyjemy w czasach transformacji cyfrowej. Nic więc dziwnego, że ciągle rośnie popyt na programistów, analityków, inżynierów i wykładowców technologii IT. Ale w Polsce rozchwytywani są także hydraulicy, elektrycy i montażyści, bo wielu przedstawicieli tych zawodów wyjechało za granicę — wynika z najnowszego raportu OTTO Work Force. Zrealizowane przez tę agencję pośrednictwapracy badanie wskazuje, że kandydatom brakuje głównie kompetencji specjalistycznych, analitycznych i cyfrowych. Ich piętą achillesową są również umiejętności pracy zespołowej i działania w środowiskach międzykulturowych.

Największe problemy ze znalezieniem odpowiednich fachowców mają duże firmy. Z drugiej strony przedsiębiorstwa te dysponują największymi budżetami na programy motywacyjne. Sęk w tym, że nie uwzględniają one potrzeb poszczególnych osób. Pracownicy są przyzwyczajeni do otrzymywania kart sportowych i dodatkowej opiekimedycznej — oferuje je już prawie połowa polskich firm (49 proc.). Równie powszechne są dodatkowe ubezpieczenia grupowe (46 proc.). Mało który pracodawca daje zatrudnionym możliwość wyboru bonusów.

— Dodatki pozapłacowe stają się standardem, przez co tracą moc przyciągania i zatrzymywania w firmie osób o pożądanych kwalifikacjach. Jeżeli świadczenia mają być jednym z czynników decydujących o wyborze miejsca zatrudnienia, powinny być dopasowane do zindywidualizowanych oczekiwań pracowników — komentuje Tomasz Dudek, dyrektor zarządzający OTTO Work Force.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane