Brakuje promocji

Marta Filipiak
opublikowano: 09-06-2006, 00:00
Obserwuj w MójPB:

Turystyczna spółdzielnia promuje Izrael, zakłada biura w Rosji i USA. Myśli też o inwestycji w Krakowie.

Gromada, ogólnopolska spółdzielnia turystyczna, w ubiegłym roku poprawiła wyniki finansowe. Zysk brutto sięgnął 11,2 mln zł i był o 23 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przychody spółdzielni wyniosły 161 mln zł — wzrosły o 3 proc.

— Stawiamy sobie ambitniejsze plany. Zależy nam przede wszystkim na wzroście liczby turystów zagranicznych, ale musimy docierać do nich sami, bo promocja polski przez instytucje rządowe jest wciąż niewystarczająca — mówi Roman Budzyński, prezes Gromady.

Dla Gromady najlepszym rynkiem w 2005 r. okazał się Izrael.

— Przyjechało stamtąd najwięcej turystów. Głównie w ramach programów edukacyjnych. Także Polacy chętnie odwiedzają ten kraj — wyjaśnia Roman Budzyński.

Dużym powodzeniem cieszyły się również republiki nadbałtyckie, Republika Południowej Afryki, Wyspy Kanaryjskie, Majorka czy Chiny.

Gromada kończy integrowanie systemów informatycznych.

— Cała księgowość będzie scentralizowana, a reszta z nią zintegrowana — tłumaczy prezes.

Operator postanowił także mocniej zaistnieć w Rosji.

— Organizujemy biuro w Moskwie — mówi Roman Budzyński.

Gromada prowadzi także rozmowy w USA, gdzie również zamierza otworzyć przedstawicielstwo. Dotychczas ma je jedynie w Berlinie i Republice Południowej Afryki.

Spółdzielnia przygotowuje się też do poważnych inwestycji. Zamierza wybudować hotel i centrum konferencyjne w Krakowie.

— Mamy działkę i pozwolenie na budowę. Organizujemy finansowanie — mówi prezes Gromady.

Szacowany koszt inwestycji to około 50 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Filipiak

Polecane