Największy na świecie serwis internetowy poświęcony tematyce teatralnej — Broadway World — szuka w Polsce… dziennikarzy. „Nędznicy”, „Król Lew” i „Upiór w operze” — to najnowszy repertuar broadwayowskich teatrów, których historia sięga XVIII w. Nic dziwnego, że są to tytuły znanych na całym świecie dzieł literackich, filmowych i operetkowych, bo Broadway wychodzi naprzeciw komercyjnym gustom teatralnym całego świata.

Może właśnie dlatego ta manhattańska ulica, przy której znajduje się około 40 teatrów (nie tylko musicalowych), osiąga rocznie 1 mld USD przychodów. Nie traci przy tym na swoim prestiżu, bo dla niejednego aktora scenicznego wystąpić na Broadwayu to jak dla aktora filmowego zagrać w Hollywood.
Co miesiąc portal Broadway World, na którym publikowane są najświeższe informacje z nowojorskiej sceny teatralnej, czyta około 5 mln osób z całego świata. Ale nie tylko, bo portal sukcesywnie zwiększa liczbę swoich korespondentów — pasjonatów teatru — na całym świecie. I tak można na nim przeczytać wywiady z aktorami teatralnymi nie tylko z Manhattanu, ale także z wielu innych zakątków świata. Jedna z największych na świecie stron internetowych poświęcona sztuce teatralnej teraz szuka korespondentów również w Polsce — wynika z opublikowanej niedawno w internecie oferty.
— Szukamy osób, które mają lekkie pióro i które mogą regularnie wysyłać nam autorskie recenzje produkcji teatralnych w Polsce, a także: artykuły,wywiady, wpisy na blogi i inne kolumny na naszej stronie — informuje Christina Mancuso, dyrektor odpowiedzialna za rekrutację stażystów w Broadway World. Oferta skierowana jest tylko do miłośników teatru. Cała reszta — jak mówi — nie ma tak naprawdę znaczenia. Portal co jakiś czas rekrutuje stażystów w różnych krajach świata, aby publikować informacje o tym, co dzieje się na deskach teatrów poza USA.
— Obecnie publikujemy informacje ze scen w 130 miastach, ale wciąż chcemy się rozwijać tam, gdzie mamy do czynienia z profesjonalnym i imponującym repertuarem. Polska jest na czele naszej listy krajów, o których chcemy dowiedzieć się czegoś więcej. Szukamy osób, dla których teatr jest taką samą pasją jak dla nas — mówi Robert Diamond, redaktor naczelny Broadway World. W tym przypadku pasja nie zarobi na chleb.
— Nie oferujemy wynagrodzeń. W USA przedstawiciele prasy zawsze mają zapewnione darmowe bilety na wszystkie produkcje. Podobnie jest na całym świecie. Oprócz tego oferujemy naszym edytorom biogramy na naszej stronie i możliwość robienia wywiadów z gwiazdami teatru i innymi utalentowanymi przedstawicielami świata sztuki — tłumaczy Christina Mancuso.
Zainteresowani „pasjonaci” mogą przesłać aplikację za pośrednictwem strony Broadwayworld.com. © Ⓟ
