Agencja rekrutacyjna będzie rekrutować… najpierw dla siebie — Frank Recruitment Group, który w Warszawie w centrum co-workingowym Mindspace otwiera dziś polskie biuro, szuka pracowników.

— W ciągu 12 miesięcy chcemy mieć 50 konsultantów — mówi James McDonagh, dyrektor Frank Recruitment Group na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Szefową biura będzie Katarzyna Iwaniak, która od sześciu lat pracuje w spółce.
Brytyjska firma założona w 2006 r. specjalizuje się w poszukiwaniu pracowników dla sektora IT — na stałe i na kontrakty.Ma dziewięć marek, każda jest związana z innym obszarem technologii.
— Dzięki temu nasi konsultanci znają produkt na wylot i rozumieją technologię naszych klientów. W Warszawie zaczniemy od działalności pod trzema markami. Nigel Frank International koncentruje się na technologiach Microsoft Dynamics, Pearson Frank na Java, PHP i Web, a Washington Frank na systemach ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa). Z naszych doświadczeń wynika, że bardzo szybko zbudujemy zespoły w tych obszarach, co pozwoli nam na dodanie kolejnych usług — mówi James McDonagh.
Jego zdaniem, wejście do Polski było tylko kwestią czasu, bo rynek CRM rośnie tu o 21 proc., a ERP — o 11 proc.. Więcej niż w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji.
— Im większa specjalizacja, tym większa szansa na sukces. Spółka wypływa jednak na szeroki ocean: rynek pracowników IT jest wydrenowany. Informatyk dostaje dziennie pięć telefonów od headhunterów. Rynek outsourcingu informatyków pojawił się 10 lat temu. Dziś jest bardzo uporządkowany i zmiana firmy, która dostarcza pracowników, nie jest prosta. Dlatego spółce nie będzie łatwo, chyba że ma własne know-how, które pozwoli jej pozyskać pracowników i klientów — komentuje Tomasz Szpikowski, prezes Bergmann Engineering, agencji, która zatrudnia na kontrakty i na stałe 350 inżynierów pracujących dla jej klientów.
W tym roku Frank Recruitment Group otworzył biura w Tampie i Denver w USA, a w Europie — w Barcelonie i Amsterdamie. W połowie październikaruszy biuro w Kolonii. Firma zatrudnia na świecie 1,5 tys. osób w biurach w 14 miastach.
W 2016 r. w agencję zainwestował fundusz TPG Growth, amerykański fundusz, w którego portfelu są m.in. Spotify, Airbnb czy Uber. Pieniądze przyspieszyły międzynarodową ekspansję i uruchomienie nowych marek Frank Recruitment Group. W roku finansowym zakończonym w listopadzie 2017 r., przychody urosły o 42 proc. — do 180,3 mln GBP, a zysk netto zwiększył się o 38 proc. — do 84 mln GBP. © Ⓟ