CD Projekt dłużej pomyśli nad strategią

opublikowano: 08-03-2020, 22:00

Przesunięcie premiery „Cyberpunka” przełoży się na późniejszą publikację nowej strategii producenta gier.

Zarząd CD Projektu wcześniej sygnalizował, że po premierze „Cyberpunka 2077”, która była pierwotnie zaplanowana na 16 kwietnia, może zaktualizować strategię na lata 2016- 21. Nowy dokument był więc oczekiwany w połowie roku, szczególnie że cele programu motywacyjnego, który był powiązany ze strategią, zostały zrealizowane. Wraz z opóźnieniempremiery najważniejszej gry w historii spółki przesunął się horyzont ogłoszenia nowych planów.

NASTĘPSTWO ZDARZEŃ:
NASTĘPSTWO ZDARZEŃ:
W listopadzie ubiegłego roku Adam Kiciński, prezes CD Projektu, sygnalizował, że po premierze najważniejszej w historii gry spółka może zaktualizować strategię. Przesunięcie dat debiutu zmieniło te plany.
Fot. Marek Wiśniewski

— Uważamy, że aktualizacja strategii powinna nastąpić po premierze gry „Cyberpunk 2077” — mówi Karolina Gnaś, szefowa relacji inwestorskich CD Projektu.

Premiera „Cyberpunka” jest obecnie zaplanowana na 17 września. Na walnym, które zatwierdzi sprawozdanie finansowe za 2019 r., ma zostać rozliczony program motywacyjny. Nie wiadomo na razie, kiedy światło dzienne ujrzy nowy program.

— Strategia i program motywacyjny stanowią dwa odrębne dokumenty, a ich założenia zależą od decyzji innych organów spółki — informuje Karolina Gnaś.

Po trzech kwartałach 2019 r. producent gier miał 68,4 mln zł jednostkowego zysku netto. Na koniec września posiadał 98 mln zł środków pieniężnych i ekwiwalentów oraz 469 mln zł na lokacie bankowej. Koniec roku był udany dla spółki — dzięki premierze netflixowego serialu o przygodach Geralta z Rivii do łask wróciła gra „Wiedźmin 3”, momentami ciesząc się większym zainteresowaniem niż tuż po premierze. W styczniu producent gier otrzymał natomiast interpretację indywidualną przepisów podatkowych, dzięki czemu na preferencyjnych warunkach będzie płacił CIT. Chodzi o preferencyjne opodatkowanie dochodów wytwarzanych przez prawa własności intelektualnej — IP BOX. Możliwość skorzystania z ulgi bezpośrednio wpłyniena wyniki finansowe. Czy po udanym roku CD Projekt roku zdecyduje się podzielić zyskiem z akcjonariuszami?

— Nasze stanowisko w kwestii polityki dywidendowej nie uległo zmianie. Spółka nie posiada stałej polityki dywidendowej, a zarząd każdorazowo ocenia bieżące potrzeby i plany spółki i na tej podstawie ewentualnie rekomenduje walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy — mówi szefowa IR.

Do tej pory CD Projekt dwukrotnie podzielił się zyskiem — wypłacił dywidendę za 2018 i 2016 r. W obu przypadkach do akcjonariuszy trafiło 100,9 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane