CD Projekt zanotował 191,1 mln zł zysku netto w IV kwartale 2023 r.

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2024-03-28 18:34

W IV kwartale 2023 r. zysk netto producenta gier wyniósł 191,1 mln zł, o 42 proc. więcej niż rok wcześniej oraz o 37 proc. więcej od konsensu prognoz analityków.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przychody CD Projektu w ostatnim kwartale ubiegłego roku wyniosły 462,5 mln zł i były o 40 proc. wyższe r/r. Zysk operacyjny wzrósł o 31 proc. do 187,9 mln zł.

Według danych agencji Bloomberg, analitycy spodziewali się średnio 422 mln zł przychodów producenta gier w IV kwartale 2023 r. Byłby to wynik o 20 mln zł niższy niż w III kwartale, kiedy to premierę miał "Phantom Liberty", dodatek do "Cyberpunka 2077" (26 września). Prognozy analityków zawierały się w przedziale 327-467 mln zł.

Konsens prognoz zysku netto sięgał 139,3 mln zł (przedział prognoz to 58,2-188 mln zł), co oznaczałoby rezultat o 15 proc. niższy r/r i o 23 proc. kw/kw.

W całym 2023 r. zysk netto spółki wyniósł 481,1 mln zł (+38,8 proc. r/r), zysk operacyjny 469 mln zł (+24 proc.), a zysk netto 481,1 ml zł (+39 proc. r/r).

Na koniec 2023 r. rezerwy grupy w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych wzrosły do ponad 1,3 mld zł. Zarząd zarekomendował przeznaczenie blisko 100 mln zł z zysku osiągniętego w 2023 r. na wypłatę dywidendy w wysokości 1 zł na akcję. To wartość zgodna z oczekiwaniami analityków.

Daty nieprędko

Przedstawiciele spółki na spotkaniu z analitykami przyznali, że najbardziej zaawansowanym projektem, nad którym pracuje ponad 400 osób (a wspiera zespół, liczący prawie 100 osób, świadczący usługi dla wszystkich projektów), jest "Polaris". Powinien on wejść do fazy produkcji z obecnej pre-produkcyjnej w II półroczu 2024 r. Michał Nowakowski, współprezes spółki, nie chciał jednak odpowiedzieć na pytanie, czy należy założyć, że faza produkcji zajmie około 3 lata.

-Nie możemy dać żadnych wskazówek dotyczących harmonogramu premier - uciął.

Konkrety nie padły też w sprawie rozważanego udzielenia licencji podmiotom trzecim na produkcję mobilnych wersji gier z portfela.

-Rozważamy taki ruch, nie mamy jednak obecnie niczego, co moglibyśmy ogłosić - powiedział Michał Nowakowski.