Centrum usług Marsh podwoi zatrudnienie

opublikowano: 12-10-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

W kilka miesięcy przybędzie stu pracowników, a docelowo będzie ich 600-700 – zapowiada szefowa warszawskiego oddziału ubezpieczeniowego giganta.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Czym się zajmuje Marsh EBSC
  • Ile osób zatrudnia, jakie są plany
  • Czy firma będzie wynajmować większą powierzchnię

Bankowość, finanse i ubezpieczenia to sektor, dla którego pracuje 41,9 proc. działających w Polsce centrów usług biznesowych. Firm ubezpieczeniowych z własnymi centrami nie ma jednak dużo. Jedną z nich jest Marsh, broker ubezpieczeniowy z grupy Marsh McLennan, która ma blisko 20 mld USD przychodów. Marsh European Business Support Centre (EBSC) w Warszawie to część globalnej sieci hubów usług biznesowych.

– Branża ubezpieczeniowa jeszcze do niedawna funkcjonowała w dość tradycyjny sposób. Lokalne zespoły działały na podstawie procedur wymagających dużego zużycia papieru. Kilka lat temu zapadła decyzja o digitalizacji i centralizacji działalności, której głównym założeniem jest zwiększenie efektywności i pozytywny wpływ na ekologię. To największa inwestycja w 150-letniej historii firmy Marsh – mówi Marta Steer, szefowa Marsh EBSC.

To jeden z pięciu ośrodków, które mają usprawnić procesy w firmie. Ruszył w 2017 r. i zatrudnia dziś prawie 350 osób.

– Za kilka miesięcy będziemy mieć na pokładzie 450 pracowników. Co kwartał otwieramy 25-30 nowych ról. Rośniemy najszybciej spośród wszystkich centrów GBS w grupie Marsh. Docelowo będzie tu pracować 600-700 osób. Do końca roku będziemy drugim co do wielkości hubem usług biznesowych w naszej grupie kapitałowej – mówi Marta Steer.

Pozostałe centra usług Marsh znajdują się w Kuala Lumpur, Bombaju, Austin w Teksasie i Norwich (Wielka Brytania). Centra usług Marsh zajmują się obsługą klientów (tworzenie i porównanie ofert ubezpieczycieli, tworzenie kont klienckich, zarządzanie i archiwizacja dokumentacji), obsługą polis (wsparcie procesu odnowienia, wystawianie dowodów ubezpieczenia), obsługą szkód (weryfikacja zgłoszenia, obsługa administracyjna szkód zmierzająca do wypłaty odszkodowania) oraz procesami finansowymi (fakturowanie i nadzór realizacji płatności).

– Obsługujemy 10-15 proc. procesów, które można scentralizować, więc jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia – uważa Marta Steer.

Warszawski ośrodek obsługuje brokerów Marsha z Europy – najwięcej z Francji, Włoch, Niemiec, Hiszpanii i krajów skandynawskich oraz Europy Środkowej i Wschodniej.

Najpierw język, potem ubezpieczenia
Najpierw język, potem ubezpieczenia
Zatrudniamy kandydatów posługujących się płynnie językami obcymi, prawie 30 proc. naszych pracowników to obcokrajowcy. Dzięki rozbudowanemu programowi szkoleń wstępnych nie wymagamy od nich znajomości branży ubezpieczeniowej. Tę wiedzę zdobywają w pierwszych miesiącach pracy – mówi Marta Steer, szefowa Marsh European Business Support Centre w Warszawie.

Spółka ma biuro przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie i mimo planów rozwoju nie będzie go powiększać.

– W tym momencie indeks zajętych biurek wynosi 0,5, czyli jedno biurko jest zajmowane przez połowę czasu w tygodniu. Stale monitorujemy nastroje wśród pracowników i większość chce pracować z biura dwa dni w tygodniu. Dwa lata temu nie uwierzyłabym, że można zbudować zespół w pełni wirtualnie, ale tak właśnie jest. Oczywiście zachęcamy pracowników do przychodzenia do biura – zapewniamy lunche, organizujemy spotkania i specjalne wydarzenia, są konkursy i zabawy. Nie można jednak zapominać, że praca zdalna doskonale się sprawdza – mówi Marta Steer.

Marsh należy do Grupy Marsh McLennan, notowanej na NYSE grupie dostawców usług reasekuracji (Guy Carpenter), doradztwa w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Mercer) oraz konsultingu usług finansowych i regulacji prawnych (Oliver Wyman). Marsh ma biura w ponad 130 krajach, gdzie świadczy usługi brokerskie, doradcze i wsparcia w zakresie likwidacji szkód. Zatrudnia 45 tys. pracowników.

W Warszawie działa najwięcej centrów usług biznesowych w całej Polsce – 330, podaje branżowy związek ABSL. W ubiegłym roku otwarto ich też najwięcej – dziewięć (taki wynik zanotowało jeszcze tylko Trójmiasto).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane