Chiny odmrażają gry

opublikowano: 02-01-2019, 22:00

Chiński regulator przyznał pierwsze po długiej przerwie certyfikacje dla nowych gier. To potencjalnie dobra informacja dla wielu polskich producentów.

Chiny to niezwykle atrakcyjny rynek dla producentów gier. Według prognoz Newzoo wartość rynku gier w całym minionym roku wyniosła 135 mld USD, w tym za 34,4 mld USD, czyli ponad 25 proc. miał odpowiadać właśnie rynek chiński. Początkowo wartość całego rynku szacował na 137,9 mld USD, ale w listopadzie zdecydował się ją obniżyć m.in. ze względu na zmiany regulacyjne w Chinach — tamtejsze władze w minionym roku zamroziły proces zatwierdzania nowych gier. Pod koniec grudnia tamtejszy urząd odpowiedzialny za certyfikację poinformował jednak, że przyznał licencje około 80 nowym tytułom. Chociaż w partii gier zatwierdzonej przez regulatora nie było tytułów od lokalnych gigantów jak Tencent, czy Neatease, to kursy tych firm zareagowały pozytywnie. Decyzja chińskich władz dała nadzieję, że trwające od marca zawieszenie licencjonowania znalazło swój finał.

Ze względu na wielkość chiński rynek jest ważny dla wszystkich światowych producentów gier. Polscy producenci są tam obecni głównie pośrednio przez platformy, jak np. Steam. Szerszy dostęp do chińskich graczy producenci gier mogą uzyskać nawiązując współpracę z lokalnym partnerem. Wielu polskich deweloperów podpisało umowy z lokalnymi firmami licząc, że ci uzyskają dla ich produkcji wymaganą certyfikację i dostęp do szerokiej dystrybucji.

W grudniu pierwszy krok w wejściu do Chin zrobił Ten Square Games, jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych, który podpisał z NetEase Online Games umowę, na podstawie której chiński partner zobowiązał się do uzyskania licencji na dystrybucję gry Fishing Clash na rynku chińskim. Ultimate Games, w której 48 proc. ma PlayWay, podpisał niedawno umowę z Beijing CE–Asia. Chińska firma otrzymała licencje na dystrybucję 11 tytułów gier Ultimate Games, w tym „Proffesional Fishing” w wersji mobilnej. Spółka negocjuje z innym znaczącym wydawcą w sprawie gry „Ultimate Fishing Simulator” w wersji na PC. 11 bit w październiku podpisało umowę z NetEase dotyczącą dystrybucji gry „Children of Morta” na terytorium Chin, a wcześniej podobną umowę z Tencentem o dystrybucji Moonlightera.

19,4 mld USD Taką wartość osiągnął chiński rynek gier mobilnych w 2018 r. według Newzoo.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu