Ciufcia wjeżdża na stację giełda

Karol Jedliński
07-11-2011, 00:00

Serwis edukacyjny dla przedszkolaków szuka 3 mln zł finansowania. Rusza też ze sprzedażą zabawek.

Do trzech razy sztuka. Miało być do wakacji, a będzie do końca roku. Han Bright, właściciel m.in. serwisu edukacyjnego dla dzieci Ciufcia.pl, wjedzie wkrótce na NewConnect. Wycenia się przy tym na 25 mln zł, przy ledwie 2 mln zł przychodów. Drogo? — Po kilku latach działalności mamy całe portfolio produktów, ale mamy też bardzo mocną markę, dzięki której siedzimy w głowach większości rodzicówmałych dzieci korzystających z internetu — przekonuje Rafał Han, prezes Han Bright.

Jak Disney

Według ostatnich badań Gemiusa, spontaniczna znajomość strony Ciufcia wśród internautów, którzy wraz z małymi dziećmi surfują po sieci, jest na poziomie 12 proc. Taki sam wynik uzyskał w sieci Disney, gorsze były m.in. Cartoon Network i Nasza-Klasa. Lider, czyli Mini-Mini, zebrał 21 proc. wskazań. Teraz krakowski serwis chce być najlepszy w swojej kategorii. Dlatego w emisji prywatnej szuka 3 mln zł. — Te pieniądze wydamy głównie na marketing naszych serwisów w Polsce i za granicą, głównie we Francji. W ostatnich miesiącach pracowaliśmy nad kilkoma projektami skierowanymi dla dzieci i rodziców. Teraz wpuszczamy je po kolei na rynek i oczekujemy, że w przyszłym roku nasze przychody będą dzięki temu dynamicznie rosły — twierdzi Rafał Han.

Lider z Allegro

Han Bright stworzył zespół osób produkujący aplikacje na urządzenia mobilne. Jedna aplikacja spółki jest już na Appstore, główny, czyli Ciufcia, trafi tam lada tydzień. Wtedy też ruszy darmowy generator stron internetowych i budowania e-społeczności dla przedszkoli. Sama Ciufcia zyska nową nogę biznesu — nie będzie tylko częściowo płatnym serwisem edukacyjnym dla maluchów. Do grudnia ruszy na Ciufci sklep internetowy we współpracy z Dzieciaczkowo.pl czyli największym sprzedawcą zabawek na Allegro. — Pracujemy nad tym, by w internecie ogarnąć jak najszerszy krąg rodziców przedszkolaków. Około 5 proc. z naszych użytkowników decyduje się płacić za ekstratreści na Ciufci. Liczymy, że więcej z nich zdecyduje się na zakupy pod naszą marką, które obsłuży Dzieciaczkowo — przekonuje Rafał Han.

OKIEM EKSPERTA

Brama do zysków

KRZYSZTOF KOWALCZYK inwestor internetowy, partner funduszu HardGamma Ventures

Han Bright celuje w bardzo ciekawą grupę docelową. Dzieci i rodzice to specyficzny segment, bo tutaj pieniądze wydaje się jakoś szybciej i łatwiej. Szczególnie gdy dochodzi walor edukacyjny gier, jakie proponuje Ciufcia.pl. Han Bright z Ciufcią jako brama, przez którą przechodzi ponad połowa małych dzieci surfujących w internecie, ma duży potencjał do dobudowywania kolejnych źródeł przychodów. Trudniej zapewne będzie z ekspansją poza Polską, bo szczególnie w tym segmencie oprócz pomysłu i rozwiązań liczy się dobry lokalny zespół i dostosowane do lokalnego rynku treści.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Ciufcia wjeżdża na stację giełda