Co piąty kupi prezenty świąteczne w listopadzie

Paweł SołtysPaweł Sołtys
opublikowano: 2017-11-21 16:28
zaktualizowano: 2017-11-21 16:29

- Marketerzy robią wszystko, by wydłużyć okres świąteczny. Proces transformacji konsumentów postępuje - mówi Mateusz Gordon z firmy doradczej Deloitte. - W tej chwili już 20 proc. klientów decyduje się na zrobienie zakupów prezentów świątecznych jeszcze w listopadzie - dodaje.

Zdaniem Mateusza Gordona ma na to wpływ rosnąca popularność zakupów online. - Widać to na osi czasu. Dostawa ze sklepu internetowego trwa, dlatego robimy je wcześniej. Coraz mniejsza grupa klientów odkłada zakupy na ostatnią chwilę - zaznacza.

Mateusz Gordon mówi też, że Polaków cechuje wrażliwość cenowa i stąd coraz większa popularność zakupów internetowych.

Mateusza Gordona pytamy też o:

- trendy w zakupach online

- najpopularniejsze prezenty

- jak różni się zadeklarowana kwota wydatków świątecznych od rzeczywiście wydanej