CPK ma spółkę i zarząd

AR
opublikowano: 04-12-2018, 17:10

Obok Jacka Bartosiaka, prezesa spółki celowej powołanej do budowy Portu Solidarność, do zarządu weszło trzech ekspertów.

Piotr Malepszak, Dariusz Sawicki i Michał Wrona – to trzej wiceprezesi zarejestrowanej w piątek spółki celowej, która ma opracować i wdrożyć plan budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), inwestycji, która będzie kosztować budżet państwa 19 mld zł. Ich nazwiska ogłosił wczoraj Mikołaj Wild, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. budowy CPK.

CPK
Zobacz więcej

CPK Fot. Szymon Łaszewski

Piotr Malepszak to ekspert rynku kolejowego, który dotychczas pełnił m.in. funkcje wiceprezesa Kolei Dolnośląskich i dyrektora w PKP PLK. W spółce CPK będzie odpowiedzialny za wybudowanie 1300 km nowych linii kolejowych, zintegrowanych z nowym węzłem komunikacyjnym, jakim będzie CPK.

W zarządzie znalazł się też ekspert sektora lotniczego – Dariusz Sawicki. Jak podkreślał Mikołaj Wild, ma 18-letnie doświadczenie. Prowadzi własną praktykę konsultingową, brał udział w projektach przebudowy lotniska Heathrow w Londynie i planowaniu nowego terminala w Sao Paulo. Wcześniej pracował m.in. w liniach Lotniczych LOT (był dyrektorem ds. restrukturyzacji). Współpracuje z ULC, jest też wykładowcą na Uczelni Łazarskiego.

Michał Wrona, ekspert z zakresu bankowości inwestycyjnej, zajmie się z kolei kwestiami związanymi z finansowaniem inwestycji (wstępny plan nie wyklucza skorzystania z formuły PPP). Od ubiegłego roku jest dyrektorem w Pekao Banku Inwestycyjnym, a od wielu lat związany jest z UniCredit CAIB Poland (przejętym kilka lat temu przez Pekao).

Nazwisko prezesa spółki celowej, która ma budować CPK, znane jest od września. To Jacek Bartosiak, ekspert ds. geopolityki i strategii, adwokat, który wcześniej pracował nad wizją CPK w zespole doradczym Mikołaja Wilda.

Na pytanie o koszty funkcjonowania spółki, która w przyszłym roku ma się zająć opracowaniem planu i harmonogramu inwestycji, a docelowo ma zatrudnić do kilkudziesięciu osób, minister Wild odpowiada, że zastosowane zostaną znowelizowane przepisy ustawy kominowej.

CPK, czyli Port „Solidarność”, docelowo ma obsługiwać 100 mln pasażerów rocznie. Nieznany jest dokładny obszar, na którym powstanie. Wiadomo, że ma objąć tereny trzech gmin - Baranów, Wiskitki i Teresin. W najbliższym czasie - zapowiada Mikołaj Wild - prowadzone będą konsultacje z nowymi władzami trzech samorządów, które mają wejść w skład Rady Społecznej ds. CPK.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Polityka / CPK ma spółkę i zarząd