D&O nie tylko dla gigantów

opublikowano: 03-09-2018, 22:00

Zaledwie 16 proc. przedstawicieli polskich kadr kierowniczych wie o istnieniu ubezpieczenia D&O (ang. Directors and Officers), które chroni osoby zarządzające spółkami — dowiadujemy się z „Badania ubezpieczeń D&O”, zrealizowanego przez Centrum Badań Marketingowych Indicator.

Dla porównania, w Stanach Zjednoczonych niemal 50 proc. MŚP ma taką polisę z sumą ubezpieczenia od 5 do nawet 50 mln USD — wynika z analizy firmy Munich Re.

Jedną z przyczyn jest brak wiedzy rodzimych menedżerów na temat ubezpieczenia, które jest przez nich często mylone z OC (ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej). Ponadto polskie firmy — szczególnie małe — boja się, że koszty takiej ochrony przerosną ich możliwości (tak uważa 56 proc. respondentów).

— To mit, że ubezpieczenie D&O leży w zasięgu tylko wielkich koncernów. Tego typu polisa, z sumą ubezpieczenia w wysokości miliona złotych, może kosztować mniej niż 2 tys. zł — podsumowuje Paweł Piwowarski, menedżer ds. oceny ryzyka w dziale ubezpieczeń finansowych w Colonnade Insurance.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / D&O nie tylko dla gigantów