Dane makro pomogły obronić rynek akcji

Konrad Sobiecki
opublikowano: 09-07-2009, 00:00

Początek sesji wzbudził obawy inwestorów. Jednak po spadku WIG20 o 10 pkt poniżej mocnego wsparcia indeks rozpoczął powolną i systematyczną wspinaczkę. Nieco otuchy kupującym dodały dane dotyczące niemieckiej produkcji przemysłowej (wyniosły one 3,7 proc. m/m, wobec oczekiwanych 0,5 proc.). Zaraz potem WIG20 wyszedł nawet powyżej wtorkowego zamknięcia. Nie trwało to jednak zbyt długo.

Kolejne wzrostowe próby nastąpiły w godzinach popołudniowych, tuż po publikacji lepszych od prognoz danych o kredytach hipotecznych w USA. Do końca sesji indeks kilkakrotnie wychodził jeszcze na plus, jednak finisz sesji przyniósł ponowne osłabienie. Sesja na GPW zakończyła się małym spadkiem. Wynik nie napawa optymizmem, ale znaleźliśmy się w górze tabeli europejskich indeksów. Kapitału na rynku wciąż nie było wiele. Obroty tym razem zbliżyły się do 1,1 mld zł.

Mimo nieznacznego spadku w WIG20 drożejące były w mniejszości. Najmocniejszym blue chipem okazał się CEZ. Czeską spółkę energetyczną wspomogło zwiększenie ceny docelowej o 11 proc. (do około 202 zł) przez Goldman Sachs. Analitycy nadal zalecają kupowanie walorów. Podobnie było z TVN. Akcje medialnej spółki wspomogło podniesienie rekomendacji przez specjalistów z DI BRE. Analitycy zalecają teraz trzymanie papierów, zaś cena docelowa została wyznaczona na 10 zł. W pierwszym półroczu przychody z reklam spółki wyniosły 1,37 mld zł. Wirtualnemedia.pl podały, że TVN wyprzedził rywala, czyli telewizję Polsat.

Rynek przed większymi spadkami od początku handlu dzielnie bronił KGHM. Papiery lubińskiego koncernu miedziowego skupiły na sobie aż 28 proc. obrotów z całej sesji. Kursowi nie zaszkodził tym razem spadek cen miedzi. Spadek wartości metału wywołały obawy o zmniejszający się popyt na metale i coraz silniejszy kurs dolara.

Na mniejszych spółkach można było nieźle zarobić. O ponad 8,3 proc. zyskał Gino Rossi. Inwestorzy wierzą, że spółce uda się pozyskać inwestora, który wsparłby finansowo firmę. Na koniec sesji mocno wybiło się też Monnari. Łódzka spółka odzieżowa jest w trakcie restrukturyzacji. Zarząd postanowił wczoraj czasowo zaprzestać tworzenia kolekcji pod nazwą "Pabia" i zamknąć 50 salonów.

Konrad Sobiecki

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Konrad Sobiecki

Polecane