Czytasz dzięki

DataWalk obiecuje powstrzymać koronawirusa

opublikowano: 10-03-2020, 12:31

Giełdowy producent oprogramowania do analizy dużej ilości danych wie, jak szybko znaleźć zarażonych koronawirusem.

Wrocławska firma zajmująca się analityką sieci powiązań na co dzień współpracuje z amerykańskimi agencjami, m.in. walczącymi z mafią czy przestępczością narkotykową. Teraz chce stanąć do walki z koronawirusem.

- Nie jesteśmy specjalistami od epidemii, tylko od łapania złych ludzi. Udało nam się jednak w cztery dni połączyć dwa przykładowe źródła danych i pokazać, w jaki sposób dzięki nim zidentyfikować potencjalnie zarażonych. Odpowiadamy na podstawowe pytanie: od kogo się Jan Kowalski zaraził i kogo mógł zarazić – mówi Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.

Im więcej, tym lepiej
Dzięki informacjom z telefonu komórkowego można ustalić, gdzie dana osoba przebywa, z kim się widziała i czy przebywała ostatnio w placówce zdrowotnej. Listy pasażerów pozwalają z kolei ustalić, kto przyleciał do Polski z obszarów, w których jest wielu chorych.
- Sama informacja, że ktoś ma gorączkę, niekoniecznie oznacza, że się zaraziła COVID-19. Jeśli jednak ten człowiek przyleciał z Włoch i widział się z kimś, kto też jest podejrzany, może być zarażony. Im więcej danych będziemy w stanie wrzucić, tym lepsze efekty. Mogłyby to być na przykład rekordy medyczne – mówi Paweł Wieczyński.
DataWalk stworzyła demo, w którym pokazuje, jak jej platforma radzi sobie z poszukiwaniem potencjalnych zarażonych.
- Wysłaliśmy demo w języku angielskim do kluczowych instytucji w Polsce i na świecie. Już mamy odzew. Nie spodziewam się jednak, że ktoś kupi produkt od ręki. Nasz rekordowy czas sprzedaży wynosi trzy miesiące – mówi Sergiusz Borysławski, członek zarządu DataWalk.

Akcje w górę
Kurs DataWalk wystrzelił z 42,5 zł do 56 zł. Potem oscylował wokół 50 zł, dzień zakończył na poziomie ponad 40 zł. Dzień wcześniej, 9 marca, Paweł Wieczyński kupił 530 akcji po 45 zł.
- Co jakiś czas członkowie zarządu zwiększają swoje udziały. Ostatnio kupowałem podobny pakiet we wrześniu – mówi Paweł Wieczyński.
O pomyśle na walkę z koronawirusem spółka poinformowała na portalach internetowych przeznaczonych dla inwestorów giełdowych, ale nie na ESPI.
- Kanały przeznaczone do wykonywania obowiązków informacyjnych nie mogą służyć celom marketingowym, natomiast samo opracowanie systemu nie przekłada się obecnie na zmianę w sytuacji finansowej spółki. Opracowanie tego rozwiązania dowodzi możliwości szerokiego zastosowania dotychczas opracowanej przez DataWalk platformy analitycznej – wyjaśnia Sergiusz Borysławski.

Amerykański sen
DataWalk zaczęła sprzedaż platformy do analizy danych w 2018 r. Zaczęła od klientów w Polsce, ale obecnie, poprzez amerykańską spółkę DataWalk Inc., realizuje w Ameryce Północnej kilkanaście pilotażowych projektów, m.in. w Federalnej Agencji w USA i Stanowej Agencji Policyjnej. Podpisała też memoranda m.in. z Washington State Gambling Commission na sprzedaż licencji na wykorzystanie platformy analitycznej w nadzorze regulacyjnym i monitoringu przemysłu hazardowego oraz z Anderson Police Department. Liczy na kontrakty z Departamentu Sprawiedliwości. W czerwcu 2019 r. konsorcjum, do którego należy polska firma, jako jedno z sześciu podpisało wartą 500 mln USD pięcioletnią umowę ramową. Projekt ruszył 1 października. 



Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane