DFDS podsumował pół roku w Polsce

Bogdan Tychowski
opublikowano: 2003-04-24 00:00

W ciągu 6 miesięcy funkcjonowania połączenia morskiego Gdańsk-Trelleborg-Kopenhaga, obsługiwanego przez prom Duke of Scandinavia, należący do duńskiego przewoźnika DFDS Seaways, skorzystało z niego ponad 74,6 tys. osób.

Połączenie Gdańsk-Trelleborg-Kopenhaga zainaugurowano 3 października 2002 r. W trzech pierwszych miesiącach funkcjonowania DFDS Seaways miał 22- -proc. udział w rynku przewozów pasażerskich na liniach promowych, łączących Polskę i Skandynawię. W tym czasie prom Duke of Scandinavia przewiózł ponad 38,5 tys. pasażerów. Dobra passa przewoźnika trwała również w styczniu. W pierwszych tygodniach 2003 r. z połączenia Gdańsk-Trelleborg-Kopenhaga skorzystało 8,5 tys. podróżnych. Pierwsze półrocze obecności w Polsce DFDS Seaways zamknął liczbą 74,6 tys. pasażerów.

Od października do grudnia 2002 r. Duke of Scandinavia przewiózł 1,3 tys. samochodów, co oznacza 6-proc. udział w rynku linii promowych, łączących Polskę i Skandynawię. Pierwsze półrocze działalności zamknięto liczbą 2,6 tys. samochodów. Do końca roku DFDS Seaways zamierza przewieźć na linii Gdańsk-Trelleborg-Kopenhaga 170 tys. pasażerów. Po dwóch latach od uruchomienia linia powinna zacząć przynosić zysk. Pod koniec 2004 r. po analizie wyników ma zapaść decyzja, czy i kiedy DFDS wprowadzi na połączenie Gdańsk-Trelleborg-Kopenhaga drugi prom.

— Prom Duke of Scandinavia może jednorazowo zabrać na pokład 1241 pasażerów i 420 samochodów. Obecnie 65 proc. pasażerów to podróżni ze Skandynawii, a resztę stanowią Polacy — mówi Ib Nielsen, dyrektor zarządzający DFDS Seaways.