Discovery może wchłonąć TVN

Marcel Zatoński
opublikowano: 06-02-2018, 22:00

Komisja Europejska zgodziła się na przejęcie właściciela TVN przez Discovery. Oczekuje tylko, że nie spadnie dostępność TVN24.

Bruksela dba o widzów TVN24. We wtorek Komisja Europejska warunkowo zatwierdziła przejęcie amerykańskiej grupy Scripps przez Discovery. Transakcja, warta blisko 14,6 mld USD w gotówce i akcjach (wliczając dług kupowanej spółki), została ogłoszona w lipcu ubiegłego roku. Dla Discovery oznaczała przede wszystkim umocnienie na rynku kanałów tematycznych w USA dzięki połączeniu portfolioobu spółek. Dla polskich widzów drugą w ciągu kilku lat zmianę właściciela telewizji TVN, którą znany z programów kulinarnych i podróżniczych, Scripps kupił w 2015 r. Komisja Europejska właśnie w przypadku polskiego rynku miała pewne wątpliwości co do transakcji. „W Polsce planowana koncentracja mogłaby doprowadzić do zwiększenia siły przetargowej spółki Discovery wobec dystrybutorów telewizyjnych w związku z nabyciem niektórych kanałów, które są szczególnie ważne dla proponowanych przez nich podstawowych pakietów telewizji płatnej. Za stację o kluczowym znaczeniu dla detalicznych ofert telewizyjnych uznano w szczególności stację TVN24” — podała Komisja.

Zobacz więcej

Fot. Marek Wiśniewski

Według brukselskich urzędników Discovery po przejęciu Scripps miałoby silniejszą pozycję w negocjacjach z kablówkami czy platformami satelitarnymi, których mogłoby nakłaniać do kupowania licencji na cały portfel kanałów, by ci nie stracili możliwości pokazywania popularnego kanału informacyjnego. Komisja zgodziła się jednak warunkowo na transakcję, bo Discovery zobowiązało się, że będzie udostępniać stację informacyjną za rozsądną cenę. „Spółka Discovery zobowiązała się, że będzie udostępniać kanał TVN24 i związany z nim kanał TVN24 Bis obecnym i przyszłym dystrybutorom telewizyjnym w Polsce za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów. Zobowiązanie to będzie obowiązywać przez okres 7 lat” — głosi komunikat Komisji.

Jednocześnie Komisja poinformowała, że odrzuciła wniosek Polski o odesłane sprawy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Bruksela uznała, że ze względu na „duże doświadczenie w ocenie sektora mediów” poradzi sobie z tym lepiej, a obawy o naruszenie zasad konkurencji zostały „w pełni rozwiązane poprzez przyjęcie zobowiązań”. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Discovery może wchłonąć TVN