DM BZ WBK: Szykujemy przełom w sieci

PB
opublikowano: 16-11-2009, 17:10

Jeden z największych brokerów w przyszłym roku zapowiada nową jakość w usługach internetowych. Liczy na dobry 2010 r. „PB” rozmawia z Mariuszem Sadłochą, prezesem DM BZ WBK

„Puls Biznesu”: Dziesięć lat temu DM BZ WBK był jednym z pionierów, który zaoferował transakcje w sieci. Niemal co rok wprowadzacie nowinki. Szykujecie coś na 2010 r.?

Mariusz Sadłocha, prezes DM BZ WBK: Jesteśmy w trakcie przygotowywania dużego projektu związanego z internetem. Będzie to rozwiązanie przełomowe i pionierskie, które pozwoli wprowadzić nową jakość. Nie mogę zdradzić więcej szczegółów. Projekt znajduje się w fazie wykonawczej i powinien być dostępny dla naszych klientów w połowie 2010 r. Usługi internetowe są dla nas bardzo istotne. Co roku staramy się coś modyfikować i dodawać. Ostatnio był to Amibroker. Cały czas prowadzimy też szeroką akcję edukacyjną dla inwestorów.

Jak Pan widzi rynek akcji w przyszłym roku?

Jestem dość optymistycznie nastawiony. Wskaźniki wyprzedzające, szczególnie te dla gospodarki amerykańskiej, są w większości przypadków pozytywne. Może to oznaczać, że w przyszłym roku nastąpi poprawa sytuacji gospodarczej, a to z kolei może być czynnikiem podtrzymującym koniunkturę na rynkach akcji. Obserwujemy zwiększony apetyt na ryzyko, a pieniądze płyną na rynki wschodzące. Jeśli te tendencje się utrzymają, to 2010 r. powinniśmy zamknąć wzrostem indeksów. Z drugiej strony – nadal mamy niepewność, jeśli chodzi chociażby o sytuację fiskalną. To sprawia, że optymistyczne prognozy są obarczone pewnym ryzykiem.

Co z rynkiem pierwotnym? Czy wielka oferta PGE okaże się przełomowa?

Tego typu oferty jak PGE, a wcześniej nowa emisja PKO BP, z pewnością pozytywnie wpływają na rynek. Planowane na przyszły rok oferty PZU, Polkomtela czy Taurona będą miały podobny wpływ. Spółki o dużej kapitalizacji przyciągają zainteresowanie nie tylko nowych inwestorów indywidualnych, ale również funduszy zagranicznych, nieobecnych jeszcze na naszym rynku.

Ile spółek zamierza wprowadzić DM BZ WBK na giełdę w 2010 r.?

Chcielibyśmy przeprowadzić co najmniej pięć projektów IPO spółek różnej wielkości. Jeśli chodzi o cały rynek, to pojawiają się zapowiedzi 15-20 emisji pierwotnych. Przy założeniu, że sytuacja gospodarcza nie ulegnie pogorszeniu, debiutów w przyszłym roku może być więcej – około 30.

Dobra koniunktura na rynku wtórnym i pierwotnym powinna iść w parze z poprawiającymi się wynikami spółek. Czy tak będzie i tym razem?

Większość spółek najgorsze ma za sobą. Wyniki z kolejnych okresów powinny to potwierdzać. Spodziewam się, że pomoże tu m.in. efekt niskiej bazy. Wiele czynników wskazuje na to, że dołek jest za nami.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PB

Polecane