Douglas Holding poprawia wyniki dzięki ekspansji zagranicznej

(Marek Druś)
opublikowano: 14-02-2005, 12:23

Niemiecki Douglas Holding wypracował w minionym kwartale zysk o 16 proc. wyższy od zanotowanego w analogicznym okresie 2003 roku. Największy europejski dystrybutor kosmetyków zawdzięcza to przede wszystkim rosnącej dynamice sprzedaży w Europie Wschodniej.

Niemiecki Douglas Holding wypracował w minionym kwartale zysk o 16 proc. wyższy od zanotowanego w analogicznym okresie 2003 roku. Największy europejski dystrybutor kosmetyków zawdzięcza to przede wszystkim rosnącej dynamice sprzedaży w Europie Wschodniej.

Zysk netto Douglas Holding sięgnął na koniec pierwszego kwartału rozrachunkowego 102,2 mln EUR. Łączna sprzedaż wzrosła o 4,3 proc. do 828 mln EUR. Na rynkach zagranicznych wzrosła jednak aż o 23 proc. i sięgnęła 157 mln EUR.

Poprawa wyników spółki wiąże się z realizacją strategii ekspansji na rynkach wschodnioeuropejskich i zmniejszenia zależności wyników od koniunktury w Niemczech. Douglas otworzył w minionym kwartale 16 perfumerii m.in. w Czechach, Polsce i na Węgrzech. Łącznie poza granicami Niemiec ma już 398 sklepów. Spółka zapowiada otwarcie kolejnych 50. Przeznaczy na to w tym roku rozrachunkowym 110-120 mln EUR.

MD, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane