Druga próba sprzedaży gniewskiego zamku

ANP
opublikowano: 09-12-2008, 00:00

Włodarze gminy wierzą, że znajdą się chętni na zamek. Polmlek wciąż jest zainteresowany, ale nie po tej cenie.

Włodarze gminy wierzą, że znajdą się chętni na zamek. Polmlek wciąż jest zainteresowany, ale nie po tej cenie.

Burmistrz miasta i gminy Gniew ogłosił drugi przetarg na sprzedaż zamku z XIII wieku. Cena wywoławcza wynosi 41,1 mln zł.

— Przetarg wspomagamy intensywną kampanią marketingową, m.in. rozsyłamy informacje o przetargu do licznych hoteli. Jesteśmy optymistami i wierzymy, że znajdzie się kupiec. Cena nie jest wygórowana — uważa Bohdan Olszewski, zastępca burmistrza.

W pierwszym przetargu, ogłoszonym w sierpniu, do urzędu nie wpłynęła ani jedna oferta, choć zainteresowanych było sporo. Pewniakiem wydawał się jeden z największych krajowych producentów mleczarskich — firma Polmlek. Spółka miała jednak kłopot z uzyskaniem kredytu.

— Czasy się zmieniły i dziś fundusze oraz banki nie chcą finansować nawet 20 proc. inwestycji. A zamek w Gniewie będzie wymagać zainwestowania ponad 100 mln zł. 41 mln zł to zdecydowanie za dużo i dlatego nie będziemy przystępować do drugiego przetargu. Czekamy na duże obniżenie ceny — mówi Andrzej Grabowski, właściciel grupy Polmlek.

Dodaje, że w przypadku nierozstrzygnięcia drugiego przetargu, grupa przystąpi do bezpośrednich negocjacji z władzami miasta.

Polmlek planował stworzenie w zamku centrum wypoczynkowo-konferencyjnego z 400-pokojowym hotelem. Oferty na gniewski zamek można składać do 9 marca. Rozstrzygnięcie ma nastąpić 10 dni później.

Na sprzedaż wystawiony jest również zamek w Sztumie, w XIV wieku letnia rezydencja wielkiego mistrza krzyżackiego. Posiadłość wyceniono na 7,4 mln zł. Ma być zagospodarowana jako centrum hotelowo-konferencyjne, a szacowane inwestycje w odbudowę i modernizację mogą sięgnąć 30 mln zł. Oferty można składać do końca marca.

100

mln zł Tyle, według szacunków Polmleku, musiałyby wynieść inwestycje w zamek.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane