Notowany na NewConnect Excellence, producent syropów i napojów, już w czerwcu zapowiadał współpracę z Teamem X, czyli grupą youtuberów. Na efekt przyszło czekać prawie pół roku. Spółka poinformowała w czwartek, że podpisała umowę na dostawę nowych produktów marki własnej „Team X’ do sieci handlowej. Kurs wzrósł o ok.10 proc. do 0,24 zł.
Soki Teamu X w sklepach od grudniu
Firma będzie sprzedawać na początku soki – w szklanych butelkach i ośmiu smakach.
– Kwestia rozszerzenia asortymentu jest jednak otwarta. Pierwsze dostawy zrealizujemy jeszcze w tym miesiącu do jednej z dużych, ogólnopolskich sieci handlowych, w formie pilotażu – komentuje Dariusz Borowski, członek zarządu Excellence.

Spółka ma umowę z Teamem X do końca roku, ale zakłada długotrwałą współpracę, skoro projekt się powiódł i wprowadza produkty do sprzedaży.
– Już w grudniu spodziewamy się pierwszych efektów i liczymy, że z miesiąca na miesiąc będą coraz lepsze. Wiele jest w rękach Teamu X, odpowiedzialnego za promocję. My zajmujemy się opracowaniem receptur, produkcją i dostawą do kontrahentów – mówi Dariusz Borowski.
Excellence ma po trzech kwartałach 45 mln zł przychodów (+29,4 proc. r/r). Zysk netto wzrósł z 59 tys. do 2,4 mln zł, a operacyjny z 0,3 mln do 3,5 mln zł. Spółka złożyła już prospekt emisyjny w związku z chęcią przenosin na główny rynek GPW – jej kapitalizacja przy kursie 0,24 zł wynosi ok. 38 mln zł.
Tylu pracowników zatrudniało Excellence na koniec września.
Krynica Vitamin i Ekipa już widzą efekty
Współpracę z inną grupą youtuberów, Ekipą, nawiązała w lipcu notowana na GPW Krynica Vitamin. Z produkcją napojów ruszyła pod koniec września i krótko później – przy pomocy PPL Koral – wprowadziła je do sprzedaży. Postawiła na puszki o pojemności 250 ml, tłumacząc, że to format „idealny do wypicia na raz. […] Powstał z myślą o młodzieży i dzieciach – najbardziej prawdopodobnych konsumentach”.
„To pierwsza umowa zawarta z kontrahentem budującym swoją rozpoznawalność i markę w mediach społecznościowych. Daje to perspektywy na rozwój współpracy z tego rodzaju kontrahentami w przyszłości” – informuje Krynica Vitamin.
Jej prezes, Piotr Czachorowski, przyznał, że sprzedaż napojów Ekipy miała wpływ na wynik trzeciego kwartału, rozwija się i przynosi kolejne zamówienia. Spółka zwiększyła w ciągu dziewięciu miesięcy przychody z napojów o 10 proc. r/r, przy czym całkowita sprzedaż spadła o 15,1 proc. do 305,4 mln zł (rok wcześniej istotną rolę odegrał niesprzedawany już płyn do dezynfekcji).
