Eksport kluczem do sukcesu

KOMENTARZ PARTNERA
opublikowano: 30-08-2015, 22:00

Małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP) odgrywają fundamentalną rolę w europejskiej ekonomii.

Według danych Komisji Europejskiej, stanowią 99 proc. całego biznesu i zapewniają 66 proc. zatrudnienia w sektorze prywatnym. Biorąc pod uwagę ewidentne powiązanie pomiędzy ich efektywnością a ogólnymi wynikami gospodarczymi regionu, można być spokojnym o przyszłość sektora MSP.

Zobacz także

Możliwości eksportu towarów są coraz większe — nawet najmniejsze firmy prowadzą sprzedaż online, co oznacza, że wielkość oraz lokalizacja nie są już barierami w prowadzeniu nawet międzynarodowego biznesu. Dlatego coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw szuka możliwości rozwoju poza lokalnymi rynkami.

Badania pokazują, że 38 proc. europejskich MSP jest obecnie międzynarodowo aktywnych, czyli eksportuje towary co najmniej do jednego kraju. To wskazuje na duży postęp, który dokonał się w ostatnich latach. Czy oznacza to, że firmy po prostu pragmatycznie reagują na ekonomiczne problemy lokalnych rynków, czy to długotrwała zmiana?

Lokalne rynki pozostają kluczowe dla większości MSP i generują większość ich przychodów. Warto jednak zaznaczyć, że według opracowania „FedEx European SME Export Report”, szybko rosnące MSP mają dwukrotnie większą szansę na eksport od tych, które są w stagnacji bądź osiągają coraz gorsze wyniki. Raport FedEx sugeruje, że eksport jest kluczem w strategii wejścia na rynek osiągających sukcesy biznesów. I choć obecnie firmy z tego sektora nie wysyłają towarów na rynki europejskie i światowe z dużą częstotliwością, to średnia wartość przesyłek jest wysoka i generuje nawet 647 tys. EUR dodatkowego przychodu rocznego. Wygląda więc na to, że istnieją znaczące możliwości rozwoju dla małych i średnich przedsiębiorstw, które dostrzegają perspektywy poza granicami.

Duże firmy mają dostęp do większych zasobów. Małe i średnie przedsiębiorstwa często mają wizję, jednak brakuje im czasu i wystarczającej liczby pracowników do skupienia się na logistyce wchodzenia na nowe rynki. Brak wiedzy technicznej, potrzebnej do obsługi międzynarodowych procesów celnych, znajomości formuł handlowych i pewności, że otrzyma się wynagrodzenie bez konieczności przebywania w kraju, do którego się eksportuje, to bariery, które najsilniej hamują rozwój globalnej wymiany.

MARIUSZ MIK, dyrektor zarządzający FedEx Express w Polsce

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KOMENTARZ PARTNERA

Polecane