Elastyczne biura - solidna i pewna inwestycja

Partnerem publikacji jest IWG
opublikowano: 30-12-2021, 09:02

IWG jest światowym liderem w dziedzinie elastycznych przestrzeni biurowych i pracy hybrydowej. Firma posiada 3300 lokalizacji w ponad 120 krajach, które eksploatuje ponad 8 mln zadowolonych użytkowników. W Polsce jest właścicielem takich marek jak Regus i Spaces, które od lat odnoszą sukcesy na naszym rynku. IWG to firma, która poważnie podchodzi do zagrożeń dla środowiska naturalnego, wspiera innowacje i wprowadza nowoczesne rozwiązania związane z pracą, oparte na takich koncepcjach jak 15-minutowe miasto.

Czym są biura elastyczne?

Nowoczesny biznes wymaga innowacji. Coraz więcej osób decyduje się na odejście od tradycyjnego modelu pracy, co powoduje niezwykły wzrost popularności rozwiązań hybrydowych. Znaczna część pracowników nie chce spędzać 8 godzin dziennie w siedzibie firmy, podczas gdy w domu nie mogą skupić się na swoich obowiązkach. Takie osoby korzystają z tzw. flex office.

Hybryda to przyszłość

Liczne badania wskazują, że przedsiębiorstwa każdej wielkości planują wprowadzić rozwiązania obejmujące hybrydową przyszłość pracy.

Mark Dixon, założyciel i dyrektor generalny IWG

Wiele firm zauważyło, że nadszedł czas, aby na nowo wymyślić środowisko pracy, stosując model „piasty i szprych”, w którym firma utrzymuje mniejsze, ale wydajne biuro główne (piasta), a następnie zapewnia dodatkowe biura satelitarne lub przestrzenie robocze (szprychy) dla pracowników, aby mieli profesjonalne miejsce pracy, w niewielkiej odległości od domu. Ta zmiana sposobu myślenia, wraz z badaniami pokazującymi, że do 2030 r. flexspace będzie stanowić 30% całej powierzchni biurowej, przyciągnęła uwagę inwestorów. Elastyczne biura są obecnie postrzegane jako wiodąca opcja dla inwestycji franczyzowych. Taka oferta jest teraz dostępna również dla partnerów w Polsce.

- Popyt na elastyczne rozwiązania w pracy rośnie lawinowo, a IWG rozwija się organicznie, przez akwizycje i różne formy partnerskie. Mocno koncentrujemy się również na niedawno wprowadzonym modelu franczyzowym, do którego zapraszamy partnerów i inwestorów, abyśmy mogli rozwijać się coraz szybciej razem z nimi – mówi Michał Dorszewski, Franchise Director IWG na region CEE.

Michał Dorszewski, Franchise Director IWG na region CEE
Michał Dorszewski, Franchise Director IWG na region CEE

„Zielone” i wygodne rozwiązanie

Rozwiązanie „flex office” perfekcyjnie wpisuje się w popularną koncepcję 15-minutowego miasta. Zakłada ona, że każdy człowiek powinien znaleźć wszystkie kluczowe miejsca, takie jak sklepy, szkoły, usługi i obiekty rekreacyjne, w promieniu 15 minut od swojego domu.

- Powinniśmy mieć możliwość dostępu do wysokiej jakości miejsca pracy w ciągu 15 minut jazdy samochodem, krótkiego spaceru lub przejażdżki rowerem – stwierdza Michał Dorszewski.

Taki model życia wpływa również pozytywnie na środowisko i nasze zdrowie. Mniejsza ilość czasu spędzonego w transporcie znacząco zmniejsza ilość spalanego paliwa, co redukuje ślad węglowy. Zaoszczędza również czas, który możemy przeznaczyć na odpoczynek i dodatkowe aktywności.

- Podejście to jest również lepsze dla naszej planety, ponieważ obniża emisję dwutlenku węgla nawet o 2,56 mln ton każdego roku, dzięki mniejszej liczbie dojazdów do pracy i wykorzystaniu podmiejskich przestrzeni biurowych — dodaje Michał Dorszewski.

Pandemia akceleratorem nieuniknionej transformacji?

Aktualnie trwająca epidemia na pewno przyspieszyła zmiany zarówno w podejściu do biznesu, jak i technologii. Rozwiązania „flex office” są świetnym przykładem, jak można odpowiedzieć na potrzeby pracowników, które wynikają po części z wpływu COVID-19.

Sytuacja na świecie związana z koronawirusem przyspieszyła trend przechodzenia na pracę hybrydową, który już wcześniej obserwowaliśmy na całym świecie. Pracownicy chcą mieć swobodę pracy bliżej domu, unikając długich dojazdów do biura - a firmy wsłuchują się w ich potrzeby — powiedział Michał Dorszewski.

Czy po pandemii ludzie wrócą do konwencjonalnej pracy stacjonarnej? Wydaje się, że nie, o czym świadczą inwestycje, jakie czyni wiele światowych spółek. Nie tylko zapewniają one elastyczne miejsca do pracy dla swoich pracowników, ale również tworzą technologie wspierające model hybrydowy. Pokazuje to, że flexspace nie jest jedynie odpowiedzią na aktualną sytuację, ale naturalną konsekwencją rozwijającego się społeczeństwa. Niektóre duże korporacje już zaczęły intensywnie inwestować w elastyczne przestrzenie biurowe. Gigant technologiczny NTT i bank Standard Chartered podpisały niedawno przełomowe umowy, dzięki którym prawie pół miliona pracowników będzie miało dostęp do globalnej sieci centrów IWG. NTT opracowuje nawet aplikację, dzięki której pracownicy będą wiedzieli, z których pobliskich biur korzystają obecnie ich koledzy.

Ten trend widać również w coraz większym zainteresowaniu przedsiębiorców współpracą z IWG i otwieraniem własnych biur typu flex na całym świecie.

- W IWG dążymy do ekspansji naszej sieci, głównie poprzez franczyzę, aby zapewnić elastyczną przestrzeń do pracy w każdym miasteczku, mieście czy dzielnicy mieszkaniowej. Przyszłość pracy już się dzieje, a sytuacja będzie się tylko poprawiać – wyjaśnia Mark Dixon, założyciel i dyrektor generalny IWG.

- Do tej pory w 2021 roku odnotowaliśmy ponad 350-procentowy wzrost nowych lokalizacji zarządzanych przez partnerów franczyzowych na całym świecie, w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku – dodaje Michał Dorszewski.

30 lat doświadczenia na rynku daje niezwykłe korzyści dla naszych partnerów

IWG to największa firma oferująca elastyczne biura na rynku światowym. Ma ponad 30 lat doświadczenia, którym chętnie dzieli się ze swoimi franczyzobiorcami.

- IWG zapewnia pełne wsparcie dla swoich partnerów franczyzowych. Jeszcze przed otwarciem biura franczyzobiorca otrzymuje pakiet instrukcji operacyjnych, a po rozpoczęciu działalności przydzielany jest mu mentor biznesowy. Wspólnie z nim analizuje wskaźniki biznesowe i pracuje nad optymalnym rozwojem centrum – zaznacza Michał Dorszewski.

IWG dostarcza również swoim partnerom wiele zautomatyzowanych rozwiązań technologicznych, m.in. moduły CRM, sprzedażowe, administracyjne i szkoleniowe. Narzędzia te pozwalają partnerowi franczyzowemu na generowanie ofert z poziomu aplikacji, zarządzanie umowami, płatnościami i usługami dodatkowymi od momentu otwarcia centrum. Jednocześnie są zintegrowane z aplikacją dla klientów, dzięki której mogą oni zarządzać swoimi umowami czy rezerwować na miejscu np. sale konferencyjne.

- Takie rozwiązanie oszczędza czas naszych partnerów franczyzowych i pozwala im skupić się na kluczowych elementach biznesu – dodaje Michał Dorszewski.

Firma dostarcza franczyzobiorcom również wsparcie marketingowe. Promuje placówkę partnera na wszystkich kanałach społecznościowych, a także umieszcza na liście biur obsługiwanych przez call center, które odbiera ponad 100 tys. zapytań o przestrzenie do pracy IWG miesięcznie.

Kto może zostać franczyzobiorcą IWG?

By zostać partnerem IWG, nie trzeba być doświadczonym przedsiębiorcą. Może min zostać np. osoba z branży hotelarskiej, paliwowej, restauracyjnej czy fitness, która znając zalety franczyzy, chce otworzyć kolejny biznes w tej formule w nowej gałęzi rynkowej. To dobry sposób na dywersyfikację swojej działalności. Zainteresowani mogą być także inwestorzy, którzy nie mają doświadczenia w tej dziedzinie.

Może to być również przedsiębiorca z rynku nieruchomości, np. deweloper lub właściciel budynku, który szuka pomysłu na zagospodarowanie niewynajętej powierzchni lub chce pozyskać nowych klientów dzięki elastyczności i możliwości wyboru marek oraz zwiększyć wartość swojej nieruchomości.

- Jesteśmy bardzo otwarci na szerokie grono partnerów i osobiście zapraszam do kontaktu wszystkich, którzy są zainteresowani wzięciem pod uwagę tak solidnej inwestycji – podsumowuje Michał Dorszewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane