Elektryczne ulice

Na chińskich ulicach można spotkać już ponad 100 tys. autobusów zasilanych prądem.

To około 20 proc. wszystkich autobusów miejskich wożących pasażerów w Chinach. Jak wynika z planów tamtejszego rządu, do 2020 r. wszystkie pojazdy komunikacji zbiorowej mają być zasilane elektrycznie. Podobne prognozy dotyczą polskich ulic.

Rozwój transportu niskoemisyjnego, który chce hojnie wspierać Unia Europejska w rozpoczynającej się perspektywie finansowej to impuls dla samorządów w naszym kraju, które już mogą planować kolejne inwestycje w najnowocześniejszy tabor. Stanowisko władz dużych metropolii takich jak Hamburg, Berlin, Barcelona, Paryż, a także Warszawa jest jednoznaczne. Miasta te analizują dane i deklarują, że od roku 2020, 2022 czy 2025 będą kupować wyłącznie pojazdy bezemisyjne w miejscu użytkowania.

Nic dziwnego, że większość firm, prezentujących się podczas niedawnych targów Transexpo w Kielcach, ma w swojej ofercie właśnie takie autobusy. Nieprzypadkowo także po raz pierwszy w historii nagrody „Bus of The Year” tytuł ten wywalczył pojazd zasilany bateriami. Najlepszym autobusem miejskim 2017 r. został elektryczny Solaris Urbino 12.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Elektryczne ulice