W czerwcu 2024 r. sprzedaż samochodów marki Volvo zwiększyła się o 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej osiągając pułap 71 514 pojazdów. Szczególnie dobrze firma radziła sobie na rynkach w Europie i Ameryce Łacińskiej, a sporym zainteresowaniem cieszył się nowy, w pełni elektryczny model EX30.
Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in zwiększyła się w czerwcu o 41 proc. i stanowiła około 48 proc. globalnej sprzedaży samochodów tej marki.
Na największym rynku, w Europie firmie udało się znaleźć chętnych na 34 proc. więcej aut niż przed rokiem, plasując na nim ponad 36,47 tys. aut. Niepokoić może jednak spadek sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, drugim po chińskim największym rynku motoryzacyjnym na świecie. Firma dostarczyła do tamtejszych klientów zaledwie 9,3 tys. aut, o 28 proc. mniej niż rok wcześniej. Tłumaczone jest to jednak problemami informatycznymi, które doprowadziły do wstrzymania sprzedaży przez wielu dealerów.
W całym pierwszym półroczu 2024 r. całkowita sprzedaż Volvo Cars zwiększyła się o 14 proc. osiągając pułap 388 073 samochodów na całym świecie.