Eobuwie ruszyło na podbój Europy

opublikowano: 30-07-2021, 18:09

Połączony sklep Eobuwia i Modivo w Pradze to dopiero początek zagranicznej ekspansji stacjonarnej. Spółka kontrolowana przez CCC przymierza się do innych europejskich stolic.

Półmiliardowa inwestycja Softbanku w Eobuwie kontrolowane przez giełdowe CCC może napędzić rozwój spółki, która 30 lipca otworzyła pierwszy zagraniczny sklep stacjonarny, połączony z Modivo. Wybrała stolicę Czech, w których internetowo działa od 2014 r.

– Ten kraj jest nam bliski geograficznie, to tutaj – poza Polską – zaczynaliśmy z e-commercem, a ponadto rynek czeski jest skoncentrowany wokół Pragi i już dziś mieszkańcy aglomeracji składają u nas dużo zamówień, więc spodziewamy się relatywnie szybkiego zwrotu z inwestycji. Przygotowania do otwarcia sklepu zajęły dobrych parę miesięcy, wiązały się m.in. z tłumaczeniami i poszukiwaniem lokalnego personelu. Zakładamy jednak, że dzięki temu doświadczeniu ekspansja w kolejnych krajach będzie przebiegać szybciej – mówi Mikołaj Wezdecki, członek zarządu Eobuwia.

Sklepy to nie przeżytek
Sklepy to nie przeżytek
Mikołaj Wezdecki, od 21 lipca członek zarządu Eobuwia, widzi sens w otwieraniu sklepów stacjonarnych, ponieważ dzięki nim spółka poszerza krąg odbiorców – niektórzy nadal nie przekonali się do internetowych zakupów. Ponadto – w jego ocenie – fizyczna obecność sieci zwiększa jej wiarygodność w oczach części konsumentów.
materiały prasowe

Wielkość sklepów ważna dla szybkich wysyłek

W praskim sklepie o powierzchni 1,8 tys. m kw. jest dostępnych 100 tys. produktów. Jedna z 26 placówek w Polsce, w Galerii Młociny, jest jeszcze większa – ma ponad 2,5 tys. m kw. Tymczasem CCC ogranicza wielkość sklepów do 500-800 mkw., wydzielając przestrzeń pod HalfPrice.

– Planujemy otwierać też sklepy w mniejszym formacie, około 220 m kw., co testujemy w Olsztynie. W przypadku dużych aglomeracji sklepy wielkości tego w Pradze są jednak optymalne. W porównaniu do CCC mamy mniejsze zagęszczenie placówek i w większym stopniu wykorzystujemy je do wysyłki towarów – mówi Mikołaj Wezdecki.

W Pradze firma zaoferuje od września dostawy na terenie aglomeracji w 90 minut, a dąży do skrócenia czasu tak, by konsumenci czekali na odzież i obuwie tyle, co na pizzę.

– Zakupy w branży modowej są impulsywne. Wiele osób dokonuje ich w celu poprawy nastroju, więc szybkość dostawy jest kluczowa – uzasadnia menedżer.

Ekspresowe tempo wzrostu
2,4mld zł

Tyle wyniosły przychody działającego w 17 krajach Eobuwia w roku obrotowym 2020/21, co oznacza wzrost r/r o 54 proc…

8proc.

…przy takiej marży EBITDA.

Europejskie stolice kuszą Eobuwie

Eobuwie otworzy do końca roku sklepy w Krakowie i Łodzi. Dostrzega potencjał mniejszych miejscowości, jednak szczególnie interesujące jest dla niego otwieranie punktów gdzie indziej.

– Koncentrujemy się na stolicach i dużych aglomeracjach Europy Środkowej i Wschodniej, w których już działamy online, czyli Bułgarii, Grecji, Rumunii czy na Węgrzech. W większych miejscowościach jest dostęp do wystarczającej liczby konsumentów i centrów handlowych. Kilka miesięcy działalności sklepu w Pradze da nam odpowiedź na wiele pytań dotyczących zagranicznej ekspansji w handlu stacjonarnym – wyjaśnia Mikołaj Wezdecki.

Konrad Jezierski, dyrektor handlowy Eobuwia, podkreśla, że sklep stacjonarny przyczyni się do budowy marki i wzrostu sprzedaży internetowej, a będzie w nim też można dokonywać zwrotów i odbiorów.

– Z naszego doświadczenia w Polsce wynika, że to się sprawdza, i wystarczająco poznaliśmy czeskich konsumentów, by się przekonać, że ta inwestycja też się zwróci. Jeszcze przed otwarciem sklepu mieliśmy prawie tysiąc rezerwacji złożonych przez stronę, a więc i potencjalnych klientów. Wiemy więc, że taki model sklepu przyjmie się w Czechach – trudno tylko stwierdzić, jak szybko. Zaproponowaliśmy coś unikatowego na skalę europejską, dlatego w każdym kraju będziemy musieli edukować konsumentów od zera, ale nam się to opłaca – mówi Konrad Jezierski.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
Okiem analityka
Eobuwie idzie w dobrym kierunku
Konrad Grygo
analityk Erste Securities

Dane wskazują, że ruch w galeriach handlowych wraca szybciej od założeń, co najprawdopodobniej widać także w sklepach Eobuwia w Polsce. Wyjście z siecią stacjonarną poza kraj, by wzmocnić pozycję marki w Europie Środkowej i Wschodniej, to dobry ruch, a wybór Czech jest nieprzypadkowy – Eobuwie zdobyło już tam sporą rozpoznawalność. Zmniejsza więc w ten sposób ryzyko niepowodzenia w porównaniu do firm, dla których otwarcie sklepu w danym kraju jest pierwszym krokiem w ekspansji. Nie spodziewam się, by Eobuwie musiało dokładać do kolejnych sklepów, a tanim kosztem uzyskuje duże efekty marketingowe. Słusznie też kieruje uwagę na największe stolice w regionie, maksymalizując efektywność inwestycji.

Potencjał w odzieży Modivo

W przychodach Eobuwia rośnie znaczenie Modivo. Jego udział w 2020 r. wyniósł 10 proc., a w I kw. 2021 r. wzrósł do 13 proc.

– Dostrzegamy pięciokrotnie większy potencjał sprzedaży odzieży niż obuwia, więc konsekwentnie w nowych sklepach stacjonarnych łączymy eobuwie z Modivo, a w istniejących dodajemy przymierzalnie Modivo. Poza rozwojem usługi esize.me będziemy analogicznie zmierzać w kierunku lepszego dopasowywania ubrań – stwierdza Mikołaj Wezdecki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane