Euromanagera wygrali praktycy

Karolina Guzińska
16-11-2001, 00:00

Euromanagera wygrali praktycy

Zwycięzcą drugiej edycji konkursu Euromanager Poland został zespół Orient Express z katowickiej firmy Bombardier Transportation. Była to jedyna, wśród siedmiu finalistów, grupa reprezentująca firmę. Członkowie pozostałych zespołów zakwalifikowanych do finału to studenci SGH oraz Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Gdańskiego. Oznacza to, że przy kierowaniu wirtualną firmą i planowaniu jej strategii rozwoju zwyciężyła praktyka i doświadczenie. W marcu 2002 r. zespół Orient Express będzie reprezentował Polskę podczas międzynarodowego finału w Paryżu.

Konkurs jest grą symulacyjną skierowaną do menedżerów średniego szczebla oraz młodych, ambitnych osób pragnących sprawdzić swoje umiejętności w praktyce. Uczestnicy muszą opracować strategię rozwoju firmy w taki sposób, aby w długim okresie osiągnęła ona jak najwyższą wartość akcji — jedyne kryterium w grze. Na podstawie opisu potencjału wirtualnego przedsiębiorstwa oraz cyklicznie otrzymywanych informacji z otoczenia rynkowego, 3-6- osobowe zespoły podejmują decyzje dotyczące wszystkich obszarów: marketingu, produkcji, zaopatrzenia, dystrybucji, finansów oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Opracowany plan rozwoju własnej wirtualnej firmy trzeba później umiejętnie dopasować do zachowań konkurentów oraz rynkowych trendów, które częściowo można wywnioskować z dostarczanych przez program informacji zwrotnych.

— Euromanager Poland jest drugą edycją konkursu Global Management Challenge, który w naszym kraju organizuje firma doradczo-szkoleniowa Bigram Personnel Consulting. W 2000 r. w grze wzięło udział 155 zespołów, natomiast w tym roku wystartowało prawie 200 drużyn. Jest to pierwszy w Polsce projekt dla kadry menedżerskiej, który oprócz wartości edukacyjnych i szkoleniowych wprowadza element zdrowej konkurencji na forum publicznym. Konkurs wyłania firmy propagujące nowoczesne metody zarządzania personelem oraz dbające o rozwój pracowników — przekonuje Piotr Wielgomas, prezes Bigram.

Głównym założeniem konkursu jest możliwość nauki przez praktykę. Według Piotra Wielgomasa, Euromanager umożliwia weryfikację wiedzy biznesowej z różnych obszarów funkcjonowania firmy, bez ponoszenia ryzyka, które zwykle towarzyszy decyzjom podejmowanym w rzeczywistości rynkowej.

— Jest to swoisty kurs zarządzania, w ramach którego uczestnicy mają okazję ćwiczyć i rozwijać swoje kompetencje menedżerskie. Konkurs sprzyja także integracji pracowników, ponieważ członkowie zespołu, stając przed wspólnym celem, uczą się współpracy oraz wspólnego podejmowania decyzji. Przekłada się to później na sprawniejszą komunikację i zarządzanie w prawdziwym przedsiębiorstwie — uważa prezes Bigram.

Uczestnicy gry twierdzą, że w trakcie konkursu rozwinęli umiejętności pracy w zespole, negocjacji, zarządzania finansami itp., a przy okazji dobrze się bawili.

— Była to nauka uzupełniona czynnikiem emocjonalnym, czego zwykle brakuje formom tradycyjnym. W naszym przypadku udział w konkursie pozwolił również głębiej zrozumieć mechanizmy powodzenia całej firmy, nie tylko obszarów, z których każdy z uczestników się wywodzi — komentuje Wojciech Dinges, kierownik zwycięskiego zespołu Orient Express

Karolina Guzińska

k.guzinska@pb.pl % (22)3342063

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Guzińska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Euromanagera wygrali praktycy