Facebook wydał rekordowe pieniądze na lobbing

ŁO, Bloomberg
opublikowano: 2018-07-21 20:34

Facebook ustanowił w drugim kwartale rekord firmy w zakresie wydatków na lobbing. To czas, w którym portal był pod ostrzałem.

Drugi kwartał był trudnym okresem dla największego portalu społecznościowego na świecie. To wtedy prezes i współzałożyciel serwisu Mark Zuckerberg zeznawał w Kongresie w sprawie skandalu związanego z Cambridge Analytica.  

Mark Zuckerberg
fot. Bloomberg

- Firma wydała prawie 3,7 mln USD na wpływanie na politykę federalną od kwietnia do czerwca - podaje agencja Bloomberg.  

To wzrost o ponad 1 mln USD w porównaniu z poprzednim rokiem i nieznacznie więcej od 3,3 mln USD wydanych na ten cel w pierwszym kwartale.  

Firmy technologiczne znajdują się pod presją ze strony decydentów i opinii publicznej z powodu rosnących obaw o poziom prywatności użytkowników i sposoby wykorzystywania ich danych w celach komercyjnych.