AMREST: Wstępne wyniki sprzedaży w drugim kwartale 2021 roku

opublikowano: 2021-08-04 01:18

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ


Spis załączników:
Wstepne_wyniki_sprzedazy_Q2_2021.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)
Preliminary_results_Q2_2021.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 14 / 2021
Data sporządzenia: 2021-08-04
Skrócona nazwa emitenta
AMREST
Temat
Wstępne wyniki sprzedaży w drugim kwartale 2021 roku
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
AmRest Holdings SE („AmRest”, „Grupa”), wiodący multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie, przekazuje niniejszym informację na temat wstępnych wyników sprzedaży, trendów w obszarze sprzedaży porównywalnej (Same Store Sales) oraz procentowego udziału funkcjonujących restauracji w drugim kwartale 2021 roku.

Kluczowe informacje:
- Skonsolidowane przychody na poziomie 464,4 mln EUR, co oznacza wzrost o 70,7% rok do roku.
- Wzrost przychodów o 22,2% w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 r.
- Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach (z wyłączeniem wpływu zmian kursów walutowych i wyników czasowo zamkniętych lokali) wzrósł w Q2 2021 do 135,0%, w porównaniu do 91,9% na koniec Q1 2021.
- Udział funkcjonujących restauracji wyniósł 97% na koniec czerwca, w porównaniu do 95% na koniec marca.

W drugim kwartale 2021, po roku negatywnych skutków pandemii COVID-19, nastąpiło wyraźne ożywienie trendów sprzedażowych, zarówno dla wszystkich marek restauracyjnych AmRest, jak i dla całej branży. Poprawa wyników była napędzana przez inwestycje i realizację strategii w obszarze Digital, czyli działania, które pozwoliły na znaczny wzrost sprzedaży wygenerowanej w ramach kanałów „na wynos” i „z dostawą”. Szybka reakcja na potrzeby konsumentów oraz sprawne dostosowanie się do różnych regulacji i restrykcji w poszczególnych krajach działalności to kolejne czynniki, które przyczyniły się do wzrostu przychodów Grupy.
Wstępna skonsolidowana sprzedaż AmRest w drugim kwartale 2021 wyniosła 464,4 mln EUR i była o 70,7% wyższa w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku oraz o 22,2% wyższa niż w poprzednim kwartale.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, wzrósł w Q2 2021 do 135,0%, w porównaniu do 91,9% na koniec poprzedniego kwartału.
Udział działających restauracji w portfelu AmRest utrzymywał się na stałym poziomie i wynosił około 97% na koniec czerwca, w porównaniu do 95% na koniec marca 2021.
Wstępna sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w drugim kwartale 2021 roku 206,5 mln EUR, co stanowi wzrost o 54,6% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku i o 26,1% w porównaniu do poprzedniego kwartału.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w Q2 2021 46,5 mln EUR i były o 108,4% wyższe niż przed rokiem i o 23,3% wyższe niż w Q1 2021.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q2 2021 kształtowała się na poziomie 175,7 mln EUR i była o 90,1% wyższa niż przed rokiem oraz 16,5% wyższa niż w poprzednim kwartale.
Przychody na rynku chińskim w Q2 2021 osiągnęły poziom 26,6 mln EUR, co stanowi wzrost o 38,2% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku oraz o 24,6% w porównaniu do Q1 2021.
Przychody segmentu „Pozostałe” wyniosły w drugim kwartale 9,1 mln EUR i były o 99,4% wyższe, niż przed rokiem oraz o 42,8% wyższe niż w poprzednim kwartale.
Załączniki
Plik Opis
Wstępne wyniki sprzedaży Q2 2021.pdfWstępne wyniki sprzedaży Q2 2021.pdf Wstępne wyniki sprzedaży Q2 2021
Preliminary results Q2 2021.pdfPreliminary results Q2 2021.pdf Preliminary results Q2 2021

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






RB 14/2021 Preliminary Results Release 2Q 2021;AmRest Holdings SE
(“AmRest” or the “Group“) AmRest, a leading multi-brand franchise
restaurant operator in Europe, hereby reports its preliminary results
including sales, comparable sales trends and the status of restaurants
operating for the second quarter ended June 30, 2021.;Key highlights 2Q
2021:;- Consolidated revenues at 464.4m EUR, representing a 70.7% growth
year-on-year.;- Quarter-to-quarter revenues increased by 22.2% compared
to Q1 2021.;- Same-store-sales index (Excluding F/X and adjusting for
temporarily closed stores) up to 135.0% in 2Q 2021 from 91.9% at the end
of last quarter.;- 97% of the restaurants operating as of the end of
June versus 95% opened at the end of March.;In Q2 2021, after a full
year of COVID-19 impact, sales trends recovery were quite strong for all
of our brands and for the industry more broadly. This momentum was
underpinned by our investments and execution of digital, take-out and
delivery strategy that allowed AmRest to significantly grow these sales
channels. Fast reaction to consumer needs and quick adaptation to the
different rules and regulations by country have been determined to boost
the Group’s revenues.;The consolidated preliminary sales in the second
quarter amounted to EUR 464.4m, implying a 70.7% increase year on year
and quarter-to-quarter sales were 22.2% higher compared to Q1 2021.;The
same-store-sales index (excluding F/X and adjusting for temporarily
closed stores) reached 135.0% in Q2 2021, up from 91.9% during Q1 2021.
The share of open stores has been stable to approximately 97% at the end
of June, up from 95% at the end of the previous quarter.;Preliminary
sales of the Central and Eastern Europe division amounted to EUR 206.5m
in Q2 2021 and were 54.6% year on year and 26.1% higher compared to the
previous quarter.;The Russian segment generated revenues of EUR 46.5m in
Q2 2021, 108.4% higher compared to the corresponding period in 2020 and
23.3% higher than the Q1 2021.;Sales in the Western Europe division in
Q2 2021 amounted EUR 175.7m, which was higher by 90.1% compared to Q2
2020 and 16.5% higher than in the quarter before.;In China, sales
amounted EUR 26.6m in Q2 2021, an increase of 38.2% compared to Q2 2020
and a 24.6% increase compared to the previous quarter.;Revenues reported
under segment “Other” reached EUR 9.1m and were 99.4% higher than a year
ago and 42.8% higher than in the quarter before.;Legal act: Art. 17 Sec.
1 of Regulation (EU) No 596/2014 of The European Parliament and of The
Council of 16 April 2014 on market abuse (Market Abuse Regulation) and
repealing Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the
Council and Commission Directives 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2021-08-04 Jaime Tarrero Martos Vice Secretary to the Board of Directors