Czytasz dzięki

Gorąco Polecam piecze nowy biznes

opublikowano: 27-05-2020, 22:00

Sieć piekarni została przejęta przez franczyzobiorcę. Nowy właściciel szykuje inwestycje wartości 15 mln zł

Marka sklepów piekarniczych Gorąco Polecam Nowakowski niedawno trafiła do grupy Enata Bread, zarządzanej przez Bartłomieja Rychcika. Nowy właściciel do niedawna był… jej franczyzobiorcą. Rozwijając się w tej formule i zakładając własne sklepy, przedsiębiorca dorobił się kilkunastu lokali. Po akwizycji posiada ich w sumie ponad 30 w Warszawie, Trójmieście i Krakowie. I ma ambitny plan rozwoju.

W planach grupy Enata Bread jest z jednej strony rozwój istniejących
konceptów, w tym zwiększenie liczby lokali, z drugiej zaś stworzenie zupełnie
nowych — mówi Bartłomiej Rychcik, prezes spółki. Zapowiada wykorzystanie
nowoczesnych technologii w produkcji, logistyce, zarządzaniu i sprzedaży.
Zobacz więcej

IDZIE NOWE:

W planach grupy Enata Bread jest z jednej strony rozwój istniejących konceptów, w tym zwiększenie liczby lokali, z drugiej zaś stworzenie zupełnie nowych — mówi Bartłomiej Rychcik, prezes spółki. Zapowiada wykorzystanie nowoczesnych technologii w produkcji, logistyce, zarządzaniu i sprzedaży. Fot. ARC

Chce, aby do 2023 r. w grupie Enata Bread działało ponad 50 sklepów w Polsce. Poza obecnymi lokalizacjami na celownik weźmie np. Wrocław i Gdańsk. Będzie to oznaczać wzrost zatrudnienia do 300 pracowników (wzrost o 100 proc.). Bartłomiej Rychcik szacuje, że koszt realizacji inwestycji wyniesie około 15 mln zł. Przyznaje także, że w chwili zakupu Gorąco Polecam sieć miała problemy z utrzymaniem płynności finansowej.

W skład Enata Bread wchodzą obecnie sklepy Gorąco Polecam oraz Bakery, czyli koncept placówek w artykułami piekarniczymi wyrabianymi w tradycyjny sposób z naturalnych składników. Pierwszy punkt Bakery powstał w warszawskiej dzielnicy Wilanów, kolejny zostanie otwarty w Browarach Warszawskich. Firma podpisała już umowę najmu lokalu.

— Bakery sprawdza się dobrze, nawet teraz, w czasie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. Jest jedyną naszą marką, która utrzymała stały poziom sprzedaży. Zmieniła się tylko struktura sprzedaży — produkty cukiernicze zostały zdominowane przez wyroby piekarnicze pierwszej potrzeby. Bakery to jednak wymagający projekt, nie jest więc łatwo skalowalny na rynku — mówi Bartłomiej Rychcik, dodając, że trwają przygotowania do wprowadzenia na rynek nowej marki sklepów — Bread & Juice.

Szef Enata Bread nie ukrywa, że pandemia odbiła się na poziomie przychodów w branży i jego sklepach.

— Lokale Gorąco Polecam, zwłaszcza w warszawskich centrach biznesowych, odnotowały spadek przychodów, w krytycznym momencie sięgające nawet 90 proc. Udało nam się porozumieć z większością wynajmujących i wiele lokali utrzymamy. Obawy mam tylko co do pojedynczych punktów. Chcemy wykorzystać ten czas na pójście do przodu, zainwestować w nowe lokale, zwiększyć zatrudnienie, wyjść z kryzysu silniejsi — podkreśla Bartłomiej Rychcik.

OKIEM EKSPERTA

Zmiana na rynku

MAGDALENA CHRUŚCIEL, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Colliers International

Ze względu na asortyment, jaki oferują, czyli pieczywo, które jest artykułem pierwszej potrzeby, piekarnie należą do grupy branż, która może notować relatywnie mniejszy spadek obrotów. Z naszej perspektywy zapotrzebowanie na uruchamianie punktów piekarniczo-cukierniczych nie osłabło. Epidemia koronawirusa spowodowała jednak potrzebę zdywersyfikowania portfela lokalizacji, ponieważ pozwala to na szybkie dostosowanie biznesu do zmieniających się okoliczności. Obecnie poszukiwane są przede wszystkim lokalizacje w inwestycjach mieszkaniowych i w projektach mixed-use, łączących funkcje biurową i mieszkaniową. W tym ostatnim przypadku piekarnia może liczyć zarówno na pracowników stopniowo powracających do biur, jak też mieszkańców, którzy coraz chętniej korzystają z oferty sklepów osiedlowych. Epidemia wywołała bowiem obawy o przebywanie w dużych skupiskach ludzi, w tym w super— czy hipermarketach, dlatego w trudniejszej sytuacji znalazły się firmy, które ograniczyły się do działalności wyłącznie w galeriach handlowych lub w biurowcach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane