Hennes & Mauritz testuje wynajem ubrań

opublikowano: 29-11-2019, 09:53

Szwedzki gigant odzieżowy Hennes & Mauritz testuje usługę wynajmu ubrań. To reakcja na rosnącą krytykę branży oskarżanej o marnotrawstwo i skażenie środowiska.

Hennes & Mauritz umożliwia wynajem ubrań za 350 SEK (ok. 144 zł) tygodniowo w sklepie w centrum Sztokholmu. Szwedzka sieć odzieżowa poszła śladem konkurentów: Banana Republic i Urban Outfitters, którzy wcześniej w tym roku uruchomili podobne usługi chcąc zarabiać na rynku używanej odzieży, którego wartość w ubiegłym roku wyniosła 1 mld USD.

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Oferta Hennes & Mauritz  jest ograniczona do kolekcji 50 rodzajów odzieży. Mogą z niej korzystać uczestniczy programu lojalnościowego firmy. Szwedzka spółka daje sobie trzy miesiące na testowanie wynajmu zanim zdecyduje o szerokim wprowadzeniu takiej usługi.

- Bardzo wierzymy w wynajem, ale chcemy ją przetestować i nauczyć się, aby wprowadzić poprawki i zmiany – powiedział Daniel Claesson, szef rozwoju biznesu w H&M.

Simon Irwin, analityk Credit Suisse, ma wątpliwości co do planów szwedzkiej spółki.

- Byłbym zaskoczony gdyby zadziałało to jako model biznesowy – powiedział.

Jego zdaniem, koszt pracy związany z modelem wynajmu, przy stosowanych cenach, nie przemawia za taką działalnością.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy